نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

با اعلام نتایج سه حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر تکلیف ۱۹ کرسی آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی مشخص شد و نمایندگان استان تعیین شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، استان آذربایجان‌شرقی در مجلس ۱۹ کرسی دارد که تکلیف ۱۳ کرسی در مرحله اول و تکلیف ۶ کرسی دیگر در مرحله دوم مشخص شد.

با بررسی‌های گرایش‌های سیاسی نمایندگان راه یافته به مجلس مشخص شد در این دوره از انتخابات ۹ نماینده اصولگرا، شش نماینده اصلاح طلب و چهار نماینده مستقل از آذربایجان شرقی به بهارستان راه یافته‌اند.

در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو این استان شش کرسی دارد که به ترتیب روح الله متفکر آزاد (اصولگرا)، مسعود پزشکیان (اصلاح‌طلب)، علیرضا منادی (اصولگرا)، علی جعفری آذر (اصولگرا)، رضا صدیقی (اصولگرا) و علیرضا نوین (اصولگرا) به مجلس راه پیدا کردند. 

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

روح الله متفکر آزاد - اصولگرا

روح‌الله متفکر آزاد متولد سال ۱۳۶۱ نماینده مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است که در کمیسیون آموزش و تحقیقات است. وی دارای مدرک دکتری زیست‌شناسی (بیوشیمی) از کشور ژاپن است که پس از پایان دوره دکتری به ایران بازگشت و در دانشگاه تبریز در گروه زیست‌شناسی مشغول به کار شدند.

فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی روح‌الله متفکر آزاد و اظهارات سیاسی‌اش وی را در دانشگاه تبریز به چهره‌ای فعال در حوزه‌های سیاسی و دارای نگرش‌های انقلابی و متفاوت تبدیل کرده بود تا جایی که در بسیاری از حرکت‌های سیاسی، وی در صف اول دانشجویان قرار می‌گرفت و همواره از خود چهره‌ای انقلابی، مبارز و در عین حال تحلیل‌گر مسائل سیاسی نشان می‌داد.

روح اله متفکرآزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رأی معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا مرحله نخست انتخابات را کسب کرد و در این مرحله وارد بهارستان شد.

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

مسعود پزشکیان - اصلاح‌طلب

مسعود پزشکیان متولد هفتم مهر ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی، سیاستمدار اصلاح‌طلب، نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو است.

وی در دوره‌های یازدهم، دهم، نهم و هشتم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه و همچنین در دولت هشتم وزیر بهداشت بود.

پزشکیان در دور اول انتخابات با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رأی معادل ۲۳.۹ درصد آرا به عنوان نماینده مردم از این حوزه راهی بهارستان شد.

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

علیرضا منادی - اصولگرا

استاد و کارمند دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، صاحب امتیاز آزمایشگاه تشخیص طبی در تهران و مؤلف شش جلد کتاب از جمله سوابق این نماینده اصولگرا است.

وی در مرحله دوم انتخابات، توانست ۸۰ هزار و ۱۴ رأی کسب و برای بار دیگر وارد بهارستان شود.

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

علی جعفری آذر - اصولگرا

علی جعفری آذر متولد سال ۱۳۴۸ در تبریز است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق عمومی بوده و از سوابق وی می‌توان به فرماندار شهرستان تبریز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، مدیر حقوقی و فرهنگی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره کرد.

وی در مرحله دوم انتخابات، توانست ۷۵ هزار و ۳۱۳ رأی کسب کرده و برای اولین بار وارد بهارستان شود.

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

رضا صدیقی - اصولگرا

رضا صدیقی در سال ۱۳۴۴ در تبریز متولد شده است؛ مشاور فرماندهی سپاه عاشورا، مسئولیت و فرماندهی در رده‌های مختلف سپاه عاشورا، حضور فعال در جبهه (دوران دفاع مقدس) و فرماندار شهرستان اهر از سوابق وی است.

وی در مرحله دوم انتخابات، توانست ۷۴ هزار و ۸۸۴ رأی کسب کند و برای اولین بار وارد بهارستان شود.

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید

علیرضا نوین - اصولگرا

علیرضا نوین متولد سال ۱۳۴۰ در محله کوچه باغ تبریز و جانباز ۳۵ درصد دارای مدرک تحصیلی دکترای برنامه ریزی شهری در گرایش شهرسازی از دانشگاه تبریز است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به مسئول بسیج شهرستان تبریز، مسئول نیروی انسانی سپاه، فرمانده گردان مهندسی رزمی سپاه، رئیس ستاد لشکر عاشورا، معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه، شهردار تبریز از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، نامزد دوره هفتم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره کرد.

وی در مرحله دوم انتخابات، توانست ۶۶ هزار و ۵۱۳ رأی کسب کند و برای اولین‌بار وارد بهارستان شود.

نمایندگان آذربایجان‌ شرقی در مجلس دوازدهم را بشناسید


حوزه انتخابیه میانه نیز دو کرسی دارد که مریم عبدالهی مستقل و مهدی اسماعیلی اصولگرا است.

حوزه انتخابیه اهر و هریس بیت الله عبدالهی اصلاح‌طلب، بستان‌آباد غلامرضا نوری اصلاح‌طلب، بناب محمدباقری مستقل، سراب مجید نصیرپور اصلاح‌طلب، شبستر محمد طاهری مستقل، کلیبر بهنام رضوانی مستقل، مراغه و عجب‌شیر سیدفرید موسوی اصلاح‌طلب، مرند و جلفا عزت الله حبیب‌زاده اصول‌گرا، ملکان زهرا خدادادی اصلاح‌طلب، ورزقان رضا علیزاده اصول‌گرا و هشترود فرامرز شاهسواری اصولگرا است.

کد خبر 752467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.