اجرای پروژه‌های جدید با هدف کاهش ترافیک، اولویت مدیریت شهری ارومیه

شهردار ارومیه با اشاره به تداوم اقدامات عمرانی در پروژه‌های نیمه‌تمام و افتتاح آن‌ها در آینده‌ای نزدیک گفت: در کنار اینکه اجازه نداده‌ایم پروژه‌های نیمه‌تمام دچار رکود شود، پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به آغاز آسفالت معابر در سطح شهر ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر دو پیمانکار به همراه ماشین‌آلات سازمان عمران شهرداری در سطح شهر فعالیت می‌کنند و چهار مناقصه آسفالت نیز در سامانه ستاد وجود دارد که به‌زودی پیمانکاران آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: آسفالت‌ریزی معابر در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

شهردار ارومیه با توجه به وضعیت آسفالت معابر فرعی گفت: رسیدگی به آسفالت کوچه‌های فرعی یکی از مطالبات شهروندان است و سال‌جاری باوجود انباشت اقدامات مربوط به آسفالت طی سال‌های متوالی، نهضت آسفالت معابر را به‌صورت گسترده ادامه خواهیم داد.

مهدی‌زاده با اشاره به کوتاه بودن فصل کاری در ارومیه تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی شش ماه فرصت برای اقدامات عمرانی وجود دارد، از این‌رو سال‌جاری مناقصات مربوطه، پیش از نوروز حتی بعضی پس از عید برگزار شد و پیمانکاران باقی‌مانده نیز به‌زودی مشخص خواهند شد، سال‌جاری آسفالت‌ریزی‌ به‌موقع را شاهد خواهیم بود، پیش از پایان شش ماهه نخست سال بخش مهمی از معابر فرعی، اصلی و شریانی آسفالت خواهد شد.

وی ادامه داد: کوچه‌ها و معابر فرعی منطقه ۲ ارومیه در اولویت آسفالت قرار گرفته است و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی در سطح مناطق را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مهدی‌زاده عنوان کرد: با توجه به وسعت شهر و بر اساس سن آسفالت، معابر باید سالانه بیش از سه میلیون متر مربع آسفالت‌ریزی شود و برای اینکه شاهد تردد راحت مردم باشیم، آسفالت‌ریزی به‌روز شود که این اقدام در بازه زمانی پنج تا هفت ساله امکان‌پذیر است.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: نگهداشت آسفالت با همراهی شرکت‌های خدمات‌رسان یکی از مهم‌ترین موضوعات است، طی تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان سعی می‌کنیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و برنامه‌های آن را نیز دریافت کرده‌ایم.

مهدی‌زاده تأکید کرد: در سال ۱۴۰۳ متفاوت‌تر اقدام خواهیم کرد تا بتوانیم رضایت شهروندان را کسب کنیم.

وی در پاسخ به سوالات شهروندان درباره معارضان کمربندی دوم شهر نیز ادامه داد: در رابطه با معارضان کمربندی دوم با مباحث حقوقی روبه‌رو هستیم و پروانه‌هایی که صادر شده به‌طور کامل خلاف بودند که در تلاش برای حل مشکلات هستیم و همان‌طور که وعده داده بودیم مشکلات حقوقی کمربندی را رفع کنیم و رفع شد، این قول را نیز می‌دهیم که نگذاریم حق و حقوق این افراد پایمال شود و تا جایی که امکان دارد سعی بر احیای پروانه‌ها داریم.

مهدی‌زاده ادامه داد: ما به دنبال ملی کردن پروژه کمربندی دوم بودیم، اما فرایندهای مطالعاتی این پروژه به‌درستی پیش نرفته بود و در ادامه با توجه به وضعیت موجود، استاندار آذربایجان غربی در راستای مساعدت به این پروژه خواستار استفاده از ماده ۲۳ بود؛ در بخشی از فرایند با بعضی موانع روبه‌رو شدیم که رفع آن‌ها امکان‌پذیر نشد، اما امروز طرح جامع میان‌کار به‌عنوان بخشی از محدوده به‌صورت منفصل اجرا شد تا پروژه دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به پروژه کمربندی دوم افزود: این پروژه اگر امروز در فرآیند واگذاری به بخش‌های دولتی قرار گیرد، در تأمین منابع دچار مشکل می‌شود، زیرا بیشتر مسیر کمربندی دوم هم‌اکنون داخل محدوده شهری است و باید از منابع شهرداری استفاده شود.

مهدی‌زاده با بیان تداوم اقدامات برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان اظهار کرد: پل بی -۴ این پروژه با اولویت ادامه دارد و تا آخر خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ارومیه با بیان مشکلات موجود در پروژه که به‌تازگی در زیرگذر امام علی (ع) آغاز شده است، گفت: در زیرگذر امام علی (ع) ۱۵ شمع زده شده و با توجه به جنس خاک سخت‌ترین مرحله، شمع‌گذاری است و اگر اقدامات مربوط به این بخش با مشکل مواجه نشود، حتی زودتر از موعد مقرر تکمیل خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی‌زاده در پاسخ به سوالات شهروندان درباره آغاز پروژه‌های فعلی بر زمین مانده تأکید کرد: اقدامات عمرانی در زیرگذر شورا-شهید بهشتی، امام علی (ع) و در آینده شورا-آهندوست با هدف ایجاد کریدور برای آغاز عملیات عمرانی در چهارراه مخابرات است و این اقدامات بر اساس مطالعات علمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری در این پروژه انجام شد که حجم بسیار انبوهی بود و بیش از سه هزار متر مربع دیواره‌سازی انجام خواهد گرفت که دو هزار متر مربع آن پایان رسیده و دو اکیپ به صورت زمان‌بندی شده اقدامات دیواره‌سازی را در سه جبهه ادامه می‌دهند.

مهدی‌زاده ادامه داد: آب‌های سطحی در پروژه شورا-شهید بهشتی به طول ۴۰۰ متر با لوله‌های ۱۲۰۰ به رودخانه شهرچای انتقال پیدا می‌کنند که با اعتبار ۹۶ میلیارد ریال طی پروژه‌ای جداگانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ظرف ۲۰ تا ۲۵ روز آینده پروژه زیر گذر ترافیک قرار می‌گیرد و تا دهم خرداد سعی خواهیم کرد که پروژه به بهره‌برداری برسد.

مهدی‌زاده در پاسخ به سوالات شهروندان افزود: ما نمی‌توانیم پروژه‌های مختلف شهری را به خاطر پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی که با مشکلات حقوقی نیز روبه‌رو هستند وبعضی دو سال طول کشید تا مشکلاتشان حل شود، کنار بگذاریم.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: در کنار اینکه نگذاشته‌ایم پروژه‌های نیمه‌تمام دچار رکود شود، پروژه‌های جدید را نیز آغاز کرده‌ایم.

کد خبر 752427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    3 0
    من یه سربازان تو ارومیه وبه نوبه خودم به عنوان یه هم وطن ،میتونم بگم آقای محترم هر وقت پل آذربایجان تکمیل شد بعد بیا حرف بزن ،۸ ماهمه من اینجام ولی همونه که همونه ،
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 4
    دورود برشهردار محترم وزحمت کش ارومیه جناب مهدی زاده♥️♥️♥️
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 3
    ایا به فکر زیر ساختهای شهری در شهرک امیریه هم نطری دارند ویا کلا این شهرک از یاد رفته مردم واقعا در مزیقه هستن لطفا برای یکبار هم که شده از جنابعالی استدعا داریم تشریف بیارید و از نزدیک مشکلات را ببینید متشکرم
  • کلام حق IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    شهردار محترم آیا سری به کوچه ها ومعابر شهرک ایثار وجمهوری وآزادی واندیشه وکارگران زدید؟به گمانم کوچه های روستا خیلی شایسته تر از این کوچه هاس ۴۰ سال پیش آسفالت ریزی شده بارها حفاری شده ولی روکشی انداخته نشده
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    بیشتر ترافیک شهر رو شهرداری ارومیه واداره های آب وبرق ومخابرات وبیشتراز همه راهنمایی ورانندگی که همه ی شون از بی کفایتی وپول سازی برای جیب خودشون واطرافیان شون هست کمر بندی واوباش دور شهر ارومیه بعداز ۳۰ال هنوز اجرا نشده وهرچقدر هم از این پل ها وزیر گذر ها زده بشه تفاوتی به حال طراحی ومصرف سوخت نمی کند. حتی این شهر حتی از داشتن یک سازمان اتوبوس رسانی سازمان یافته هم ندارد وتنها یه ایستگاه متمرکز در وسط شهر دارد که بیشتر وقت اتوبوس ها در ترافیک مرکز شهر گیر می کنند
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 3
    سلام خسته‌ نباشید جناب مهدی زاده شهردار محترم اورمیه دستتون دردنکنه ممنون آز زحمات شما قطعا شما در آینده به مراتب عالی پیشرفت خواهید کرد که اهالی اورمیه قدر دان شما خواهد بود فعلا مردم بجای تشکر عرض کلایه خواهند کرد باز ممنون از زحمات جنابعالي
  • مهدی سلیمانی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 2
    ضمن تبریک مجدد که توانستیداعتماد اعضای محترم شورای اسلامی را بدست بیارین واقعا بایدفکری به حال آپارتمان های فرسوده وبی ریخت کنار پل آذربایجان که علیرغم اینکه نزدیک رودخانه شهرچای وپارک ساحلی هس ولی درورودی شهر جلوه ی زشتی ایجادمیکنه که میشودبا یک مطالعه جامع واستفاده از سرمایه گذاری مطمئن با احداث یک مجتمع تفریحی وتجاری و گردشگری وبرج مسکونی ایجادبشه وکسب آبرو برای شهر واعتبار به مسئولین ومنزلت به مردم شریف ارومیه بخشیدکه هم فال باشه وهم تماشا ویک شهر مدرن در آذربایجان به نمایش گذاشت
  • محمد میرزایی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 1
    باسلام و احترام ضمن آرزوی موفقیت و خسته نباشید به شهردار تمونه و با سواد و مقتدر ارومیه جناب آقای دکتر مهدیزاده. که واقعا تو این وضعیت شهرداری همیشه حال و هوای کلیه همکاران را دارد. هم از بابت پرداخت به موقع حق و حقوق کارمندان و کارگران و کلیه نهادهایی که وابسته به شهرداری قرار داد دارن حق الزحمه آنها پرداخت شده. و از همه مهم در همکاری با مدیریت شهری مدیران با تجربه و با سواد و کار بلد انتخاب کرده و دست به دست هم دادن تا کنند شهر رو آباد.