نخستین کاروان مازندران ۶ خرداد به خانه خدا اعزام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران با اشاره به اعزام ۲۲ کاروان از این استان به خانه خدا نخستین پرواز را ششم خرداد سال‌جاری مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس اسماعیلی، عصر امروز_ جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در حاشیه برگزاری همایش آموزش زائران حج تمتع ۱۴۰۳ سه شهرستان مازندران واقع در سالن پیامبر اعظم آمل در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل این استان جهت اعزام کاروان‌ها به سرزمین وحی عنوان و اظهار کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام زائران چون عملیات ثبت‌نام، آموزش، انجام معاینات، واکسیناسیون و انجام بیمه انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی اسکان و خروج زائران و اعمال مناسک حج با جزئیات کامل صورت گرفته است، افزود: تمام خدمات از قبیل تغذیه، اسکان و تدارکات آنها ترتیب داده شد و هیچ نگرانی نداریم.

اسماعیلی از اعزام ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۲۴۰ زائر از مازندران به خانه خدا خبر داد و گفت: این زائران به همراه ۱۲۰ عوامل کاروان و ۲۲ عوامل مجموعه راهی سرزمین وحی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه کاروان‌های مازندران مدینه قبل هستند، اظهار داشت: پروازها از این استان برای رفت از ششم خرداد شروع و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد و تمام کارگزاران و مجموعه اجرایی در این روز در سرزمین وحی خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: پروازهای برگشت از شانزدهم تیر تا نوزدهم تیر به مدت سه روز انجام می‌شود و مدت اقامت زائران در این ایام ۳۸ تا ۴۰ روز است.

وی به زائران توصیه کرد که پس از ۱۸ سال انتظار با هزینه‌های آن‌چنانی قدر این فرصت را بدانند و با شناخت کامل حضور با معرفت داشته باشند و با حوصله در آموزش‌های مناسک حضور پیدا کنند، یادآور شد: زائران حتماً به توصیه‌های اجرایی و امنیت سفر در ایام حج از سوی مدیران و مسئولان کاروان انجام می‌شود توجه داشته باشند تا طعم شیرین حج را تلخ نکنند.

کد خبر 752302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.