مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی برچیده می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: موضوع مدارس کانکسی در سطح استان پیگیری می‌شود و طبق برنامه اعلام شده، تا آغاز سال‌تحصیلی آینده تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز برچیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، علی مطهری در برنامه تلویزیونی «دیمانه» شبکه مهاباد اظهار کرد: بر اساس گزارش نهایی ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی و عمومی سطح دستگاهی، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ارتقای ۱۰ رتبه‌ای داشته و در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور در رتبه ۷ قرار گرفته و در سطح خوب ارزیابی شده است.

وی افزود: امروز در نظام تعلیم و تربیت، شاهد اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم که پس از چند سال خاک خوردن، با ورود دولت سیزدهم به بار نشسته و همین امر نیز با تشویق رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم اجرای کامل سند همراه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان جز اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است که در سطح استان ما نیز با موفقیت اجرایی و پایان یافته، هرچند شاید در برخی موارد با اعتراضاتی از سوی معلمان همراه باشد که به رتبه کسب شده خود معترض باشند، این موارد هم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود هرگونه مشکل و ایراد، نسبت به اصلاح و استرداد حقوق قانونی همکاران اقدام می‌شود.

مطهری ادامه داد: نهضت مدرسه‌سازی با حمایت ویژه استاندار در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی به ویژه در مناطق دارای شرایط خاص و کمتر برخوردار آغاز شده که امیدواریم با همت همکارانمان در اداره کل نوسازی مدارس، تراکم دانش آموزان در کلاس‌ها را کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: موضوع مدارس کانکسی در سطح استان پیگیری می‌شود و طبق برنامه اعلام شده، تا آغاز سال‌تحصیلی آینده تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز برچیده شده و تحصیل در مدارس استاندارد انجام خواهد شد.

مطهری تصریح کرد: ما در مجموعه آموزش و پرورش به دنبال عدالت آموزشی هستیم، این امر مستلزم تأمین پیش نیازهایی است که باید انجام شود. ساخت مدارس و تأمین امکانات لازم برای مدارس و نیز تزریق نیروی انسانی دارای شرایط مناسب به بدنه مجموعه آموزش و پرورش در دست انجام است که امیدواریم از مشکلات حوزه‌های مختلف با این اقدامات کاسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌تحصیلی آینده و با برگزاری آزمون‌های آموزگاری، دبیری و کیفیت‌بخشی، بیش از دو ۲۲۰۰ همکار جدید به آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزوده می‌شوند که می‌تواند در بهبود شرایط موجود کمک شایانی کند.

کد خبر 752300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.