۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
شهردار بجنورد دبیر ملی شهر گلیم شد

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی شهردار بجنورد را به عنوان دبیر ملی شهر گلیم معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی مستوفیان امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در دیداری با شهردار بجنورد، سیدمحمدعلی کشمیری را به مدت دو سال به عنوان دبیر ملی شهر گلیم بجنورد معرفی کرد.

وی افزود: این اقدام در جهت ترویج فرهنگ و معرفی هویت شهر در سطح جهان و تلاش برای برندسازی بجنورد مؤثر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در تعاملات بین سازمانی، شاهد معرفی بجنورد، جهانی کردن نام شهرمان و ثبت آن در یونسکو باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرار است بجنورد شهریور میزبان ارزیابان یونسکو باشد و از این فرصت برای معرفی سفره کردی و شهر ملی گلیم در مسیر جهانی شدن بهره ببریم.

وی یادآور شد: مدیریت شهری به‌واسطه گستردگی وظایفش و نقشی که در موضوعات فرهنگی دارد، بهترین ظرفیت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا طی هماهنگی بین سازمانی بتوانیم در جهت رشد و توسعه پایدار شهری گام برداریم.

سیدمحمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از توجه سازمان میراث به مدیریت شهری و اقدامات در معرفی هویت شهر گفت: جهانی شدن می‌تواند ثمرات مثبتی را متوجه شهر و استان کند که ساده‌ترین شکل آن، توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری با پیوست مشارکت مردم و تلاش برای معرفی صنایع دستی و سوغات شهر در جهت معرفی جاذبه‌های تاریخی فرهنگی اجرا خواهد شد و شهرداری تمام‌قد برای حفظ و نگهداری میراث ماندگار و معرفی آن به جهان تلاش خواهد کرد.

کد خبر 752027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.