کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام معرفی می‌شود

استاندار کردستان گفت: درصدد برگزاری یک کنگره بین‌المللی هستیم تا استان کردستان و شهر سنندج را به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام و مسلمانانی که تابع و پیرو حضرت امام شافعی (رض) هستند را به جهان اسلام معرفی کنیم و این موقعیت را برای استان کردستان تثبیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در همایش حج که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: توفیق زیارت خانه خدا و مرقد پیامبر اکرم (ص) غبطه‌برانگیز است و حس دلتنگی و حسرتی بی‌بدیل دارد، به ویژه برای کسانی که پیش‌تر به زیارت خانه خدا مشرف شده‌اند.

وی افزود: سال جاری در حج تمتع مدیریت متمرکز برای چند استان کشور شکل گرفته است که استان ما مدیریت سه استان غربی کشور را برعهده دارد و این مایه خرسندی است.

استاندار کردستان گفت: استان کردستان نماد وحدت شیعه و سنی و مظهر برادری و همدلی است و این جلوه وحدت هر سال در کاروان‌های حج نشان داده می‌شود که امیدواریم سال جاری نیز این جلوه پررنگ‌تر شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که مردم کردستان دین‌دار هستند، ادامه داد: استان کردستان از نظر آسیب‌های اجتماعی و جرایمی همچون سرقت در رتبه آخر کشور قرار دارد که نشانه دین‌داری و فرهنگ بالای مردم کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: درصدد برگزاری یک کنگره بین‌المللی هستیم تا استان کردستان و شهر سنندج را به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام و مسلمانانی که تابع و پیرو حضرت امام شافعی (رض) هستند را به جهان اسلام معرفی کنیم و این موقعیت را برای استان کردستان تثبیت کنیم.

به گزارش ایمنا، در این همایش زائران حج تمتع شهر سنندج به صورت نمادین با مناسک و آداب حج تمتع آشنا شدند. ۱۱۴۵ زائر حج تمتع استان کردستان از تاریخ هفتم تا یازدهم خرداد سال جاری از طریق ایستگاه پروازی همدان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

کد خبر 752018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.