تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازگشایی مرز تمرچین و تردد زائران اربعین حسینی از این مرز، یک ظرفیت بزرگ فرهنگی را برای استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، عصر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش‌های اعضای این ستاد در دو سال گذشته، اظهار کرد: اعضای این ستاد بدون توجه به مسائل اداری، به عشق حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و خدمت به زائران اربعین حسینی تمام تلاش خود را انجام داده است و همه پای کار بودند تا شرایط لازم را برای تردد بدون مشکل زائران فراهم کنند.

وی همچنین با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین، یکی از استان‌های نوپاست، افزود: با وجود نوپا بودن استان در تردد زائران اربعین، توانستیم با کیفیت‌ترین خدمات را به آنها در کشور ارائه دهیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تردد زائران خارجی اربعین حسینی به ویژه برخی از زائران کشورهای منطقه قفقاز از مرز تمرچین نیز گفت: مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای بین‌المللی در راستای تردد زائران اربعین حسینی در حال شناخته شدن در منطقه است.

معتمدیان همچنین با قدردانی از مردم اهل سنت استان و به ویژه مردم شهرستان پیرانشهر در استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: یکی از بزرگترین برکات اربعین، حضور خودجوش اهل سنت در خدمت به زائران اربعین حسینی بود که با وجود تلاش‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی، استقبال کم‌نظیر مردم منطقه از زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به سمت عتبات عالیات شاهد هیچ‌گونه مشکل امنیتی نبودیم، ادامه داد: به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای امن کشور مطرح است و این مسئله موجب شده که زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با آرامش کامل و بدون هیچ دغدغه‌ای، این مسیر را برای تشرف به کربلای معلی انتخاب کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال، سومین سال حضور زائران اربعین حسینی برای تردد از مسیر مرز تمرچین است، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری از تمام تدابیر لازم و حداکثری برای خدمت به زائران اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف در استان اندیشیده شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر فعال شدن تمام کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در استان، افزود: نقشه راه در خدمت به زائران اربعین حسینی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها آماده شده است و مسئولان کمیته‌ها در راستای جذب منابع ملی برای اجرای برنامه‌های عنوان شده، تلاش جدی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته برخی از مشکلات در حوزه ناوگان حمل‌ونقل را شاهد بودیم، تصریح کرد: در سال‌جاری برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل ترکیه و اقلیم کردستان عراق در کنار پتانسیل خطوط ریلی و حمل‌ونقل استان در راستای تردد امن و بدون مشکل زائران اربعین حسینی انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان بر تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات و اورژانس، بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت فناوری اطلاعات و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه و پوشش کامل اینترنت از مسیر ورود زائران اربعین حسینی به استان تا مرز تمرچین تاکید کرد.

کد خبر 751838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.