تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.‌

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست خبری اظهار داشت: طی دو روز حضورم در ایران نشست‌های خیلی مهمی را با مذاکره کننده ارشد و وزیر امورخارجه ایران داشتم و در خصوص شروع و تقویت روابط دو طرف را تبادل نظر کردیم.

وی گفت: شب گذشته هم رایزنی‌های فشرده و خوبی را برای اتخاذ تصمیماتی برای گام‌های متقابل داشتیم.

گروسی تصریح کرد: همانطور که آقای اسلامی گفتند سال قبل توافق کردیم بر صدور بیانیه‌ای که بتوانیم مسیر آینده را بدانیم و در خصوص سطح همکاری‌های ایران و آژانس در حوزه نظارتی و پادمانی اشاره می‌کند و البته حل مسائل باقی‌مانده هم نیازمند تلاش‌ها و گام‌های جدی دو طرف است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: به‌رغم کاستی‌ها و پستی بلندی‌های موجود ولی این روند تعامل وجود داشته است و پیشنهادی را ارائه کردم که گام‌های عملیاتی است که مسیر آینده را روشن می‌کند و تیم‌های دو طرف در حال حاضر در گفت‌وگو با یکدیگر برای ترسیم مسیر آینده هستند.

گروسی اظهار داشت: قصد ما این نیست که سند جدیدی داشته باشیم، بلکه همان سند مارچ را برای همکاری‌ها و تعاملات بین دو طرف داشته باشیم و این سند از این ظرفیت برخوردار است که مسائل باقی‌مانده دو طرف را حل و فصل کند که اینها نیز در چارچوب ان‌پی‌تی و پادمان است.

سند جدیدی در کار نیست

وی افزود: امروز هم بر برداشته شدن گام‌های جدی و عملیاتی در راستای تحقق این موضوع تاکید کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نگرانی ایران از نقش مخرب اسرائیل در برنامه هسته‌ای خود، تصریح کرد: ما به بازیگران خارجی توجه نداریم و مخاطب ما ایران است و نقش ایران را در نظر می‌گیریم. برای ما منافع و امنیت منطقه‌ای مهم است و به آن توجه داریم. تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

گروسی بیان کرد: ما باید با ایران همکاری کنیم تا به مسیر قبلی برگردیم و شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم و می‌دانیم که چه اقداماتی باید در این زمینه انجام شود.

کد خبر 751452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.