سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم بخشی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران توانست در یک کارگروهی توانمندی‌های خود را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذارد، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت نماینده تا پایان آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور زنجیره‌های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی با اولویت زنجیره‌های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین‌المللی حضور بهم رسانده و توانمندی‌های خود به نمایش بگذارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی حضور یافتند، گفت: در این نمایشگاه ۲۴ درصد تولید ناخالص محصولات کشاورزی، دو درصد شیلات و حدود شش درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده داشتند.

بخشی با تاکید بر اینکه در ایران اکس پو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشتند و فرصت تجربه‌آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه‌ساز توسعه تجارت برای استان‌های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 750163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.