محورهای کرمانشاه لغزنده است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به لغزندگی بیشتر محورهای استان از رانندگان خواست از تردد غیرضروری اجتناب کنند و بیش از هر زمان رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالحسین زارع امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان، اظهار کرد: تنها در شهرستان کنگاور بارندگی نداریم و به جز محورهای این شهرستان، در غالب محورهای استان بارندگی داشته و محورها لغزنده هستند.

وی افزود: تا این لحظه تصادف مهم، ریزش کوه و آب گرفتگی خاص که موجب اخلال در تردد شود، گزارش نشده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت رصد دارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تیم‌ها ۵۴ دوربین ثابت و ۵۱ دوربین سیار ثبت تخلف هم در محورها مستقرند. جدای از این انتظار داریم که خود رانندگان هم برای حفظ جان خود و دیگران رعایت قوانین را داشته باشند.

زارع یکی از مهمترین علل تصادف در شرایط لغزندگی جاده‌ها را سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عمده تصادفات در روزهای بارندگی از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

وی افزود: شرایط ترمز گرفتن در شرایط لغزندگی جاده‌ها با روزهای عادی سال متفاوت است و مسافتی که ترمز عمل کند طولانی‌تر است، بنابراین در سرعت بالا با گرفتن ناگهانی ترمز به راحتی خودرو واژگون شده و یا به موقع متوقف نمی‌شود و موجب برخورد با خودروی جلویی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بر رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی محورها تاکید و اضافه کرد: از آنجا که در لغزندگی جاده‌ها مسافتی که ترمز عمل می‌کند طولانی‌تر است، بنابراین رعایت فاصله طولی در این شرایط اهمیت بسیاری دارد تا از برخورد با خودروهای جلویی جلوگیری شود.

زارع از رانندگان خواست در این شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری اجتناب کنند و پیش از حرکت وضعیت راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند.

کد خبر 749793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.