تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی خبرداد و گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر، بعدازظهر امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت پایان خواهد یافت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به تمام مردم به ویژه ساکنان ارتفاعات توصیه می‌شود که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار تصریح کرد: لازم است این اقدامات انجام شود، چرا که در صورت نبود استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و اضافه کرد: کشاورزان در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها خودداری کنند.

کد خبر 749786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.