همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی و آمار مجروحان در کرمانشاه زیاد است و همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در قرارگاه کاهش تصادفات استان که در سالن جلسات دفتر فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۹ نفر را در این حوادث از دست داده‌ایم و خانواده‌های زیادی داغدار و حتی بی سرپرست شده‌اند، آیا نباید با این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم و به صورت عملیاتی اقدامات لازم را برای کاهش این مقدار تلفات انجام دهیم.

وی افزود: سال گذشته و تنها در دو کمربندی کرمانشاه ۴۰ نفر جان خود را به خاطر حوادث رانندگی از دست داده‌اند، تلفاتی که بسیار زیاد است و باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر همین اساس از سال گذشته تصمیم گرفتیم که جلسات را از پشت میز به سطح شهر و میادین ببریم تا از نزدیک مشکلات، نواقص و معضلات را شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

سردار حاجیان اضافه کرد: با این حال برخی مدیران که درگیر رفع نواقص بودند به جز یکی دو بار در این بازدیدهای میدانی حضور پیدا نکردند که جای گلایه و انتقاد دارد.

وی تاکید کرد: هرچند در این بازدیدها اقدامات خوبی صورت گرفت و نواقص بعضی نقاط حادثه‌خیز رفع شد یا در حال رفع شدن است، اما کافی نیست و لازم است اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دور برگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و دوربرگردان میدان مقابل شرکت زمزم از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

سردار حاجیان تاکید کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم پلیس نمی‌تواند بنشینید و دست روی دست بگذارد و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث ترافیکی مشاهده کند.

وی گفت: پلیس همانگونه که پاسخگوی کار و اقدامات خود است از دستگاه‌های مسئول نیز به نفع مردم مطالبه‌گری می‌کند و چنانچه آن‌ها به وظایف قانونی خود در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش سوانح رانندگی عمل نکنند علیه آن‌ها اعلام جرم خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: علاوه بر بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی و آمار مجروحان در کرمانشاه زیاد است و همه وظیفه داریم که در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، تصریح کرد: امیدوارم سایر دستگاه‌های مسئول نیز با توان بیشتری پای کار بیایند و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

کد خبر 749741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.