استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی در استان استقرار دارد و فعالیت آن به صورت متناوب و محلی است.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام با اشاره به اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی روزهای چهارشنبه تا جمعه است، اظهار کرد: در این روزها در بعضی ساعات رگبارهای شدید به همراه رعد و برق و تگرگ رخ خواهد و دمای هوا نیز کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه به ویژه در ارتفاعات، ریزش جاده‌ها و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: ضروری است تمهیدات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شهروندان ضمن اینکه در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و از حضور در ارتفاعات نیز به دلیل خطر اصابت صاعقه خودداری کنند.

وی گفت: به دلیل فعالیت این سامانه بارشی ضروری است که دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله مدیریت بحران، شهرداری و راهداری در آماده‌باش باشند.

کد خبر 749283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.