آغاز طرح قاضی مدرسه در ۷۸ دبیرستان کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: ۶۰ مدرسه در شهر کرمان درنظر گرفته شده است و هر قاضی با حضور در سه مدرسه به تبیین و لزوم رعایت هنجارهای اسلامی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، سیدمهدی قویدل در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از معاونان دادگستری و قضات شهر کرمان برگزار شد، به تشریح اجرای طرح تبیینی عفاف و حجاب در مدارس پرداخت و اظهار کرد: ۶۰ مدرسه در شهر کرمان در نظر گرفته شده است و هر قاضی با حضور در سه مدرسه به تبیین و لزوم رعایت هنجارهای اسلامی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه در استان کرمان از آمادگی ۲۰ قاضی برجسته و باتجربه استان برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: قضات با تجربه شهر کرمان با هدف آگاهی‌بخشی نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی و آموزش و راهکارهای پیشگیری از آن در مدارس دبیرستان حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دشمن باورهای دینی و اعتقادی ما را هدف قرار داده است، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان و خانواده‌ها نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شده‌اند و هم اکنون شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم که لازم است به‌وسیله نهادهای فرهنگی و آموزشی تمام امور اجتماعی، اصول و قوانین مورد نیاز به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.

رئیس دادگستری کرمان ادامه داد: دشمن درصدد است تا از بی‌حجابی به عنوان ابزاری سیاسی برای ضربه زدن به اصول نظام اسلامی استفاده کند و باید برای جلوگیری از این موضوع تدابیر لازم اندیشیده شود و خانواده‌ها، معلمان و دیگر نهادهای حاکمیتی به وظایف خود بر فرهنگ‌سازی رعایت حجاب عمل کنند.

در این جلسه همچنین رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تشریح اقدامات فرهنگی در مدارس استان، اعلام کرد: وضعیت پوشش دانش‌آموزان در درون مدارس مطلوب است و در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق جنگی بازدید کردند.

کد خبر 748999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.