معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی برای معرفی به سرمایه‌گذاران به ۲ زبان معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، مهدی جعفری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در محل برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم.

وی افزود: از روز افتتاح نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه‌ای میان بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشته است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه بیان داشت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و… در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود.

وی با اشاره به حضور نماینده وزارت خارجه در استان گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است.

جعفری با اشاره به حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه گفت: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی نیز در دستور کار است.

وی گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده، اظهار داشت: این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درخصوص ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند.

وی گفت: ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 748873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.