توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.