اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی/ نمایش اشیای نفیس کاوش‌شناسی در موزه اصفهان

شهردار اصفهان گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان به میدان اصلی شهر به‌عنوان یک مقصد گردشگری ورود کرد و طی کاوش انجام شده، اشیای نفیسی متعلق به گذشته نصف جهان پیدا شد که در موزه اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد شهر اصفهان شدند و علاوه بر گردشگران داخلی، تعداد زیادی از گردشگران خارجی از شهر بازدید کردند که طی ملاقات با آن‌ها، از شهر، شهرداری و مردم اصفهان تشکر کردند که من این پیام را خدمت مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان به سر می‌بریم و پذیرای مهمانان زیادی خواهیم بود، افزود: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشن‌های متعددی در شهر هستیم که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها از حیث ملی و بین‌المللی اختتامیه جشنواره پوپک است، زیرا پس از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دومین جشنواره‌ای است که برای کودک طراحی شده و در حوزه نقاشی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محورهای این جشنواره بیشتر مربوط به مباحث شهری است، ادامه داد: این دوره از جشنواره پوپک با استقبال گسترده از کشور خودمان و سایر کشورها مواجه شده است و در اختتامیه آن میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: امیدوارم این روزها که از روزهای خوب شهر اصفهان است، با جریان زاینده‌رود کماکان ادامه پیدا کند و بتوانیم روزهایی را تجربه کنیم که رودخانه خشک نباشد.

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی/ نمایش اشیای نفیس در موزه اصفهان

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت

پیگیر دریافت مجوز برای تعریض، آسفالت و روشنایی معابر محله راران هستیم

شهروند: محله راران میان منطقه ۱۰ و ۱۵ قرار دارد، اما هیچکدام از این مناطق پیگیر مشکلات این محله نیستند، حتی جاده خوبی برای ورودی به محل و اتوبوس نداریم؛ در محله راران ساختمانی نیمه کاره رها شده و خطرناک است و هیچ پروژه‌ای در این محله تکمیل نمی‌شود، از این‌رو تقاضا دارم به این محل نگاه ویژه‌ای شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: محله راران از روستاهای الحاقی خوراسگان به اصفهان است و یکی از اولین محلاتی که در دوره ششم مدیریت شهری به آن ورود پیدا کردیم، این محله بود.

مشکل این محله دسترسی‌های آن است، البته روستا ملحق شده است و شهرداری می‌تواند به آن ورود کند، اما معابر ورودی در حریم قرار دارد و شهرداری نمی‌تواند اقدامی برای آن انجام دهد.

پیگیر دریافت مجوز برای تعریض، آسفالت و روشنایی معابر محله راران هستیم که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

در رابطه با اتوبوس، از قدیم معابر در مناطق الحاقی شهر سرفاصله زیاد و حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است و در حال حاضر به دلیل کمبود ناوگان امکان افزایش وجود ندارد.

البته باید به این نکته اشاره کنم که سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان به میدان اصلی شهر به‌عنوان یک مقصد گردشگری ورود کرد و طی کاوش انجام شده، اشیای نفیسی متعلق به گذشته اصفهان پیدا شد که در موزه اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان: سال ۸۵ روستای راران و ۹ روستای دیگر به خوراسگان الحاق شد و پس از الحاق خوراسگان به اصفهان، این روستاها نیز به منطقه ۱۵ اصفهان ملحق شد؛ این ۹ روستا به‌صورت منفصل از شهر قرار دارند، به همین خاطر امکانات کمتری ارائه می‌شود، در طرح محله محوری سال ۱۴۰۱، اولین محله راران بود که حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت، پارک و برج هزینه شد.

موضوع حمل‌ونقل عمومی پیگیری و در حال حاضر دو دستگاه میدل‌باس اضافه شده است، جاده‌ای میان منطقه شهرک سلامت و خیابان سپهر قرار دارد که در حریم شهرداری منطقه ۱۰ است، مشکل این مکان خط بدنه است که هنوز نتوانسته‌اند مصوبه آن را دریافت کنند.

تمام کارهایی که مشاور برای محله راران پیشنهاد داده است را مورد توجه قرار داده‌ایم، تنها مشکل ساماندهی ورودی میدان است که با مالکان به مشکل خوردیم، سایر اقداماتی که باید در محله راران انجام می‌شده صورت گرفته است.

محمد صیرفی‌نژاد، شهردار منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: محله راران به‌صورت منفصل به شهر اصفهان ملحق شده است و اطراف آن حریم شهر اصفهان قرار دارد، همچنین یکی از ورودی‌ها از سمت اتوبان آقابابایی جنب شهرک سلامت به شمار می‌رود که این دسترسی در حریم شهر اصفهان و خارج محدوده است،

شهرداری اصفهان برای انجام عملیات عمرانی در حریم باید مصوبات شورایی برنامه‌ریزی و توسعه استان را دریافت کند که در این خصوص مکاتبه‌ای با سازمان مسکن و شهرسازی به‌منظور ساماندهی این ورودی انجام شده است.

خط بدنه‌ای در این منطقه وجود دارد که پیگیری شد تا بر اساس آن آزادسازی انجام شود، همچنین مکاتبات لازم با استانداری انجام شده است که در صورت موافقت استانداری، یکی از ورودی‌ها از سمت اتوبان آقابابایی ساماندهی می‌شود و پیگیری می‌کنیم تا این موضوع به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی/ نمایش اشیای نفیس در موزه اصفهان

استانداردسازی آسانسورهای پل‌های عابرپیاده باید انجام شود

شهروند: آسانسورهای پل هوایی خیابان پروین از حدود ۸ ماه پیش غیر فعال است؛ البته پیش از آن هم هیچ‌گاه هردو آسانسور همزمان کار نمی‌کرده است، در حال حاضر مقابل آسانسور زنجیر بسته شده و طی کردن پله‌های زیاد برای شهروندان به‌ویژه افراد میانسال و کهنسال برای عبور از عرض خیابان دشوار است؛ نکته دیگر اینکه این پل سقف ندارد و در فصل سرما و گرما مشکل‌ساز است و با وجود پیگیری‌های زیاد، تا کنون اقدامی برای آن انجام نشده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: در یک دوره‌ای طبق توافق‌نامه‌ای پل‌های هوایی در اختیار بخش خصوصی بود که میان شهرداری و سرمایه‌گذار مشکلات حقوقی پیش آمد و زیان آن متوجه شهروندان شد.

سال گذشته برای رفع این مشکل، پل‌ها در اختیار شرکت نیک‌اندیش و معاونت عمران شهرداری اصفهان قرار گرفت و در حال حاضر مشکل نگهداری بسیاری از پل‌ها برطرف شده است.

اگر استاندارد آسانسور پل‌های هوایی قابل دریافت نباشد، اصراری بر حفظ وضع موجود نداریم، اما باید به سمتی برویم که اگر سازه‌های آسانسور قابل استانداردسازی است، انجام شود در غیر این صورت بر این تکنولوژی اصراری نداریم، چراکه سلامت شهروندان و احساس ایمنی آن‌ها اهمیت زیادی است.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهردار اصفهان: عملیاتی اجرایی اورهال پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده مکانیزه توسط شرکت نیک‌اندیش انجام شده است و با اهتمام این شرکت در حال حاضر وضعیت ۱۵ پلی که از شرکت خصوصی تحویل گرفتیم، خوب است و میزان خاموشی آن‌ها کمتر از شش درصد است، در حالی که پیش از این ۵۰ درصد خاموشی داشتیم.

در حال حاضر تنها تعمیر پل مکانیزه میدان آزادی باقی مانده است که با توجه به وجود کابل فشار قوی زیر فونداسیون باید هماهنگی لازم با شرکت توزیع برق انجام شود تا محل کابل‌های فشار قوی جابه‌جا و عملیات اجرایی آن آغاز شود و البته این پل پیشرفت حدود ۹۰ درصدی دارد.

رسیدگی به وضعیت پل هوایی عابرپیاده واقع در خیابان پروین مقابل فروشگاه رفاه، دغدغه شهرداری نیز بوده و پیگیری‌ها از طریق شرکت نیک‌اندیش انجام شده است، اما تأمین تجهیزات آسانسور آن به مشکل برخورده بود که در حال حاضر تجهیزات آماده است و هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

تیم‌های نگهداری و تعمیرات که زیر نظر شرکت نیک‌اندیش فعال هستند، به محض تأمین تجهیزات آسانسورها، برای تعمیر آن اقدام می‌کنند.

فرهاد گلی، مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش شهرداری اصفهان: تعمیرات اولیه پل هوایی خیابان پروین مشابه سایر پل‌ها انجام شد و به‌واسطه تعدادی از قطعات که با تأخیر تأمین شد، در سیکل آخرین پل‌های مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس زمان‌بندی اعلام شده به شهرداری و شهروندان حداکثر تا ۲۰ روز آینده قطعاتی که تأمین شده است، نصب و فعال می‌شود و سرویس‌دهی آن به روال عادی بازمی‌گردد.

اورهال تمام پل‌هایی که در اختیار شرکت نیک‌اندیش است، به جز پله‌های برقی پل مکانیزه عابرپیاده میدان آزادی و آسانسورهای خیابان پروین انجام شده است.

تاکید شهردار اصفهان همواره بر این بوده است که تمام موارد استاندارد و ایمنی انجام شود و به همین جهت این اقدام انجام شده است.

نکته دیگر اینکه مجوز آسانسورها اجباری و پله‌های برقی تشویقی است، اما دریافت استاندارد آسانسورهای پله‌های برقی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

کد خبر 747512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.