برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: با توجه به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین و اشخاصی که به سقط غیرقانونی جنین کمک می‌کنند، در استان زنجان به‌صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه جوانی جمعیت با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب منجر به شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص شده و تأثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

وی گفت: کمترین تعداد ولادت در خصوص نرخ جایگزینی جمعیت در سال‌های اخیر، مربوط به سال ۹۸ با ۱۱ درصد کاهش بود، اما روند مذکور با توجه به آمار سال ۱۴۰۲ و رسیدن به ۱/۵ درصد کاهش، حاکی از بهبود نسبی اوضاع و توقف شیب نزولی کاهش موالید در استان بوده و نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است.

معاون استاندار زنجان تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید اهتمام بیشتری در زمینه تسهیل ازدواج و فرزندآوری داشته باشند تا این روند ارتقا پیدا کند.

رفیعی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی و خیریه‌های متعددی در زمینه ازدواج و فرزندآوری در استان وجود دارند که هم در زمینه فرهنگ‌سازی و هم اقدامات حمایتی فعالیت می‌کنند و در این زمینه اثرگذار هستند، گفت: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای طرح نفس (نجات و حفظ جنین سالم از سقط) و به منظور مقابله با سقط غیرقانونی جنین در استان، کارگروهی تشکیل شده که به‌صورت جدی و با پشتیبانی دستگاه قضائی، با تمامی مراکز و اشخاصی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌شود.

کد خبر 747285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.