افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در  زنجان

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در راستای کنترل بحث ترافیک، دوربین‌های نظارتی سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اولویت شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به دو بخش تقویت حمل‌ونقل عمومی و حل مشکل ترافیک تقسیم می‌شود که به عقیده من در هر دو حوزه اقدامات خوب و رو به جلویی انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا در حوزه نوسازی نیز نسبت به خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام شده است و در این راستا افزایش اتوبوس‌های شهری به ۱۰۲ دستگاه انجام گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۲۰ درصد اعتبارات آن از شهرداری و ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات یارانه‌ای دولت تأمین شد.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی کنترل ترافیک نیز نسبت به جاگذاری دوربین‌های نظارتی اقدام شده است، گفت: در همین راستا هشت دستگاه دوربین در اختیار پلیس راهور شهر زنجان گذاشته شده است که به‌زودی مجوز فعالیت این دوربین‌ها از راهور ناجا گرفته خواهد شد و به ثبت تخلفات رانندگی و کنترل ترافیک شهری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی و ترافیکی در اغلب نقاط شهر فعال است، گفت: سرورهای نصب شده، قابلیت ثبت و ضبط بیست‌وچهارساعته وقایع رخ داده در محل‌های دارای دوربین را دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دوربین‌ها چندمنظوره است، افزود: برای مثال دوربینی داریم که هم در حوزه ترافیک و هم نظارت فعال است.

نجفی با بیان اینکه عملیات جاگذاری فونداسیون دوربین نظارتی خیابان کارگر نیز در روزهای اخیر گفت: دو دوربین نظارتی نیز برای مسائل نظارتی نصب خواهد شد، اما در مواقع لزوم دوربین دو منظوره استفاده می‌شود که می‌توان برای اعمال قانون در تخلفات رانندگی نیز از آن بهره برد.

کد خبر 747190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.