رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی از معضلات کنونی تالاب انزلی است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی اظهار کرد: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است؛ لذا مسئولان باید با جرأت و شجاعت به این مسئله ورود کنند و راهکارهای لازم در جهت حل مشکلات آن ارائه دهند.

وی افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی از معضلات کنونی تالاب انزلی است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن انجام شود.

صادقی نیارکی با بیان اینکه دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب باید هر چه زودتر صادر شود، تصریح کرد: باید مشکلات شهرستان انزلی را اولویت بندی شود و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، گفت: حفظ محیط زیست استان اعم از جنگل، ساحل، تالاب همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضائی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 746755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.