قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟
قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟

دکور مغازه ها بر اساس فصل یا مد های جدید یا تغییر و ترمیم دکور و یترین تغییر می کند. که این تغییرات هزینه هایی دارد.

چون ویترین و دکوراسیون مغازه اولین چیزی است که توجه مشتری را جذب می کند و باعث ورود آن به داخل مغازه می شود، پس افراد سعی می کنند تا همیشه جذاب ترین حالت ممکن را برای طراحی ویترین داشته باشند. قیمت دکوراسیون و ویترین مغازه به ایده طراح برای دکور و ویترین مغازه شما بر می گردد. این ایده اولیه برای دکوراسیون هر مغازه ای با توجه به فضا و نوع کالا متفاوت است.

حتی ایده برای دکور و ویترین کوچک با دکور و ویترین مغازه بزرگ هم متفاوت است. برای دکور مغازه ای کوچک فقط طراحی و ساخت کمد دیواری لازم است. اما برای مغازه بزرگ علاوه بر ساخت کمد دیواری به ساخت ویترین های خاص و چیدمان مناسب وسایل تزیینی یا پارتیشن بندی و آیینه کاری هم نیاز است. هزینه کف مغازه هم شامل متریالی که بر اساس متراژ و حمل و نقل و هزینه نصب دارد حساب می شود.

هزینه سقف هم یکی از عواملی است که به آن باید دقت کنیم و سقف مناسب در دکور مغازه به کار ببریم. هزینه های نور پردازی برای هر مغازه ای متفاوت است پس با توجه به کالایی که می فروشیم نوع نور پردازی و هزینه آن متفاوت است. اگر در طراحی ویترین از دکوراسیون چوبی هم به کار برده باشیم که هزینه ای جداگانه دارد، مهم ترین و پر هزینه ترین قسمت دکوراسیون مغازه کارهای چوبی است که به صورت متری حساب می شود و بسته به نوع چوبی که به کار رفته دارد. یک سری هزینه های جانبی هم وجود دارد مثل هزینه برق کار، خرید سیم، چسب، شیشه، دوربین مدار بسته و ... .

یک سری عوامل وجود دارد که در تغییر قیمت طراحی ویترین موثر است

  • موقعیت مغاره
  • منطقه مغازه
  • نبود امکانات
  • نوع قرارداد
  • نوع طراحی

انتخاب سبک در طراحی دکور مغازه

انتخاب سبک در طراحی دکور مغازه

به طور کلی اولین موردی که می تواند هزینه طراحی و دکور مغازه را تخت تاثیر قرار دهد، سبک طراحی فروشگاه است. در میان انواع سبک ها، دو سبک مدرن و کلاسیک بیشترین هزینه را دارد. در طراحی به روش کلاسیک، شکل کلی مغازه بسیار شیک و مجلل است. چون طراحان از عناصر تزیینی و برجسته و با شکوه استفاده می کنند.

انواع گچ بری ها، سر ستون ها، نقاشی های سنتی، می تواند قیمت طراحی فروشگاه را بالا ببرد و شکل ظاهری آن را شیک جلوه بدهد. اما سبک مدرن کم هزینه تر است. چون از المان های ساده و کم هزینه استفاده می کند. و در سبک مدرن خبری از تزیینات مدرن نیست و دکور خیلی شیک و ساده و مدرن به نظر می رسد. یکی دیگر از فاکتور های موثر در هزینه ویترین، جنس متریالی است که به کار می رود.

انتخاب متریالی مثل چوب طبیعی، فلزات گران بها یا پارچه های سنتی، هزینه طراحی ویترین را بیشتر می کند. برای کاهش هزینه و مدیریت بودجه باید سراغ نمونه های ارزان قیمت تر برویم. اگر مغازه متعلق به خودتان است در انتخاب سبک متریال دست ودلباز باشید. دوام و مقاوت متریالی که گران قیمت اند خیلی بهتر است و می توانید چندین سال از آن ها استفاده کنید و شکل ظاهری جذاب تری هم دارند. از بهترین دکوراسیون های مغازه در ماه های اخیر می توان به رستوران جی برگر که در مالکیت خواننده معروف است اشاره کنیم.

و باعث کشش و جذب بیشتر مشتری ها می شوند. بهتر است برای دکور مغازه از اکسسوری و عناصر تزیینی هم استفاده کنید. و اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای آن بکنید به سمت عناصر تزیینی سبک مدرن بروید. برای مغازه باید بودجه ای برای طراحی قفسه اختصاص بدهید. چون تاثیر زیادی روی فروش دارد. پس سعی کنید قفسه های مناسبی را طراحی کنید. در کنار تمام این کار هایی که کردید باید نور پردازی مناسبی انتخاب کنید که با یک نور پردازی صحیح، در هزینه طراحی دکور مغازه صرفه جویی کردید. چون باعث جذاب و چشم گیر شدن کالا ها می شود.

برای مدیریت هزینه طراحی و دکور ویترین مغازه باید به چند مورد توجه کنیم:

  • تعیین سقف توقعات و خواسته هایمان
  • ابعاد و فضای مشخصات محیط
  • بودجه اصلی برای دکور مغازه
  • همکاری با یک طراح حرفه ای
  • تعیین رنگ، طرح و متریال
  • تجهیز مغازه و وسایل مورد نیاز
  • نور پردازی مناسب فروشگاه

خلاصه بندی

تامین هزینه طراحی و دکور مغازه یکی از چالش های مسیر راه اندازی یک کسب و کار جدید است. اگر می خواهید این هزینه ها را صرفه جویی کنید باید بهینه عمل کنید. و با داشتن برنامه مناسب برای طراحی و دکوراسیون، به بهترین صورت عمل کنید.

منبع:

vista-architect.com

برچسب ها : طراحی داخلی,دکوراسیون داخلی,

کد خبر 746616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.