نظام اسلامی، احیاگر حقوق زنان است

دادستان کل کشور گفت: نظام اسلامی، احیاگر حقوق زنان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی آزاد عصر امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه والای بانوان در دین اسلام و اینکه نظام اسلامی حقوق زنان را احیا کرد، اظهار کرد: تعداد بانوان باسواد پس از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد افزایش یافته و شرایط برای تحصیل زنان در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به رشد ۵۰۰ برابری بانوان پزشک متخصص در سایه انقلاب اسلامی افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در بخش بانوان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ قاضی زن در کشور با حجاب و پوشش کامل انجام وظیفه می‌کنند، بیان کرد: اسلام ثابت کرد زمینه رشد زن باحجاب بیشتر از زن بی‌حجاب است و به فرمایش مقام معظم رهبری دشمن حجاب را برای ما چالشی کرده است و عده‌ای غفلت کردند و فریب خوردند.

وی متذکر شد: مبنای حجاب و پوشیدگی «شریعت» است و امروز این شریعت را نظام اسلامی بنا به تکلیف شرعی‌اش، به‌صورت قانون کرده است که اگر رعایت نشود، جرم مشهود است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با اشاره به اجرای طرح نور فراجا برای برخورد با ناهنجارهای اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب گفت: بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند، فرزندان همین سرزمین و دختران و نوامیس ما هستند که دچار اشتباهاتی شده‌اند و فریب خورده‌اند.

وی گفت: اجرای طرح فراجا در حال بررسی و رصد است و ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت که فریب دشمن را خورده‌اند، پرونده قضائی و سوء‌سابقه درست کنیم، بلکه بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش، فرد به منزل برمی‌گردد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اکثر بانوان پس از تذکر نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند، گفت: برخورد با ناهنجاری حوزه عفاف و حجاب باید مستمر باشد چون دشمن دست‌بردار نیست و در کمین است.

وی ادامه داد: قاضی ناجی غریق است چون افرادی که جرم مرتکب می‌شوند در واقع در حال غرق شدن هستند که بایدآن‌ها را نجات داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با بیان اینکه مجازات انتقام نیست، بلکه اقدام تعلیمی و تربیتی است، تصریح کرد: برخی زندانیان با حفظ قرآن تخفیف مجازات می‌گیرند و هدف نظام اسلامی تعلیمی، تربیتی و اصلاحی است و اگر همه زندانیان و متهمان به این مسئله توجه کنند، در آینده آمار مجرمان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز رژیم غاصب اسرائیل در محاصره ارتش‌های مردمی منطقه قرار گرفته است، گفت: امروز دولت سیزدهم بسیاری از موانعی را که دشمنان ایجاد کرده بودند، با توکل بر خدا، اقدام جهادی و راهبری‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب، از میان برداشته است و روز به روز موفق‌تر شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اقدامات بزرگ و ارزنده دولت سیزدهم افزود: این خدمات باید برای مردم بازگو شود، چون بیان خدمات نظام اسلامی، توطئه دشمنان را در ذهن مردم خنثی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد متذکر شد: دشمن به دنبال این است که نظام اسلامی را ناموفق جلوه دهد و به شدت در این زمینه تلاش می‌کند.

کد خبر 746385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.