دانش‌آموزان برای انتخاب‌ رشته احساسی تصمیم نگیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم‌گیری نکنند و با توجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی بعدازظهر امروز -شنبه یکم اردیبهشت- در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی هفته معرفی مشاغل شهرستان البرز اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش این است که ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

وی افزود: مقرر شده است بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارند، حذف شود و رشته‌های به‌روز دارای بازار کار جایگزین شود. منطقه البرز با توجه به اینکه قطب صنعتی است، دارای ظرفیت ویژه‌ای است که به آن کم‌توجهی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هنرستان‌های جوار مراکز صنعتی باید افزایش پیدا کند؛ هم‌اکنون فقط دو هنرستان جوار در استان داریم، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بودجه‌های قابل توجهی برای هنرستان‌ها جذب شده که کافی نیست و کمک سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: توجه کامل به سند تحول بنیادین و اجرای کامل ساحت‌های آن مستلزم توجه به هنرستان‌ها و یاری صاحبان صنایع است؛ زیرا یکی از ساحت‌های سند تحول ساحت علمی و فناورانه است.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم‌گیری نکنند و با توجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

کد خبر 746265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.