آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، شهنام عرشی با اشاره به اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان اظهار کرد: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این واکسن‌ها تأمین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد؛ واکسن روتاویروس در سنین دو و چهار و شش‌ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین دو، چهار و دوازده‌ماهگی تزریق می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره اهمیت این دو واکسن گفت: واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، از اواخر سال گذشته با تأمین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

کد خبر 746218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.