امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر در ۹ استان کشور / امدادرسانی در ۴ استان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به عملیات امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از بیست‌وهفتم فروردین تا یکم اردیبهشت اظهار کرد: در این مدت زمان نیاز به انجام عملیات امدادی در ٩ استان (اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۶ شهرستان احساس شد.

وی افزود: امدادگران در ۹۳ عملیات به ۲۵ هزار و ۶۰۵ نفر امدادرسانی کردند، ۲۵۲۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۲۰۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور ۲۹۸ تیم امدادی، شامل ۱۲۳۰ امدادگر در عملیات کمک‌رسانی در سیل تصریح کرد: آب جمع‌شده در ۱۷۷ واحد مسکونی تخلیه و سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با برپایی ٨٠ دستگاه چادر برای افراد متأثر از سیل برپا شد.

محمودی گفت: ۵۵۵ دستگاه چادر، ۵۸۳۰ تخته پتو، ۲۹۰۷ تخته موکت، ۸۴۹۱ کیلوگرم نایلون، ۱۸۵ ست بهداشتی، ۴۷۱۵ بسته غذایی، ۲۴۱۲ بطری آب معدنی، ۵۸۳۴ قوطی انواع کنسرو، ٣٨٠ قرص نان و ۱۲۴۰ کیلوگرم برنج توزیع شد و امدادرسانی در چهار استان (سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان) ادامه دارد.

کد خبر 746123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.