صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: امروز با توجه به الکترونیکی شدن سیستم‌های تهیه و توزیع ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آرد و نان در لرستان صرفه‌جویی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت بیرانوند امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نخستین همایش گندم و نان که در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه‌های نرم‌افزاری تلاش‌های خوب و مؤثری صورت گرفته است، به‌طوری که بخش عمده چرخه سنتی امروز به صورت الکترونیک و در قالب سامانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سیستم الکترونیک حتی آرد خانه‌پزی نیز در قالب سامانه توزیع می‌شود، گفت: در حوزه زیرساخت‌های آرد و نان وضعیت مطلوبی در لرستان داریم، به طوری که بیش از ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم داریم، در حال حاضر ۵۳۰ هزار تن ذخیره گندم کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سال جاری این ظرفیت به ۶۰۰ هزار تن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با تاکید بر این‌که ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم در لرستان وجود دارد، افزود: در حوزه خرید گندم در سه سال گذشته روند افزایشی داشتیم، به‌طوری که سال ۱۴۰۰، ۱۲۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و دریافت شده، اما این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۵۳۰ هزار تن رسیده است.

بیرانوند با اشاره به وجود ۲۰۰۰ واحد نانوایی در مرکز شهرها و روستاهای استان گفت: ۱۳ واحد آسیابانی با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در استان مشغول به فعالیت هستند که این آمار معادل ۲.۵ برابر نیاز استان را شامل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با بیان این‌که نان یک کالای مقدس است و در همه ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد و خدمت در این حوزه نیز مقدس است، اظهار کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد کالری و انرژی مصرفی مردم مربوط به نان است، از این‌رو این کالا اهمیت بالایی دارد.

بیرانوند تضمین امنیت غذایی جامعه را مرهون جهاد کشاورزان دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید گندم در کنار کشاورزان بوده و چرخه تولید گندم و آرد و نان را به خوبی مدیریت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های مطلوب و ظرفیت‌هایی که در لرستان وجود دارد، باعث می‌شود بتوانیم در تولید گندم علاوه‌بر تأمین نیاز استان، نیاز سایر استان‌ها را نیز برآورده کنیم.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان تصریح کرد: در لرستان با مدیریت خوب در حوزه اقتصادی، بین دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که از ابتدا تا انتهای چرخه گندم و نان قرار دارند، هماهنگی خوبی برقرار است.

کد خبر 745726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.