جزئیات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان گفت: خلاصه بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان  برای آگاهی شهروندان همدانی با تلاش کارکنان اداره آمار، برنامه‌ریزی و تحلیل اطلاعات در درگاه داده شهرداری همدان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، عادل جعفری امروز _سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به درگاه مذکور، خلاصه بودجه منابع و مصارف و همچنین جزئیات درآمد و پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) را به تفکیک مناطق و ادارات تابعه ملاحظه کنند.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۳ امسال ۴۳۵۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به بودجه ۳۷۵۱ میلیارد تومانی سال گذشته از رشد ۱۶ درصدی برخوردار شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان با اشاره به میانگین رشد بودجه شهرداری همدان، خاطرنشان کرد: میانگین رشد در ده سال گذشته ۲۸ درصدی بوده است و با توجه به گزارش‌های پیش‌بینی مشاور و کاهش تحقق درآمدهای شهرداری. تلاش شد بودجه در محدوده پیش‌بینی‌های علمی رشد کند.

جعفری تصریح کرد: جمع کل درآمدهای عمومی پیش بینی شده بودجه سال ۱۴۰۳ حدود ۴,۳۰۰ میلیارد تومان است که ۲,۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای عمومی با تمرکز بر پروانه‌های ساختمانی و ماده صد و امور وابسته به ساختمان، ۱,۳۰۰ میلیارد تومان فروش ملک (۲۹/۵ درصد) و ۴۱۰ میلیارد تومان وام و اوراق مشارکت (۹/۵ درصد) پیش‌بینی شده است.

وی گفت: ۵۸ درصد بودجه به حوزه مأموریت‌ها و مقررات که در قالب اقدمات توسعه‌ای و عمرانی تعریف شده اختصاص یافته و ۴۲ درصد مربوط به مباحث جاری است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان با بیان اینکه ۴۳۸ پروژه عمرانی در قالب شش مأموریت تعریف شده ادامه داد: از بودجه عمرانی ۷/۵ درصد به حوزه کالبدی و شهرسازی، ۱۲/۵ درصد به حوزه محیط زیست و خدمات شهری، ۱/۵ درصد به مدیریت بحران، ۵۲ درصد به حمل و نقل و ترافیک و هشت درصد به حوزه مدیریت پشتیبانی و شش درصد به مباحث اجتماعی و فرهنگی اختصاص یافته است.

جعفری تاکید کرد: بودجه امسال بر اساس نیازسنجی از مناطق، سازمان‌ها و با توجه به رویکردهای چشم‌انداز بیست ساله، کارهای کارشناسی در جلسات مختلف تدوین و پس از تصویب شورای اسلامی شهر همدان و تأیید کمیته تطبیق در فرمانداری ابلاغ شد.

کد خبر 745202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.