زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در واقع توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، اسماعیل قربانی اظهار کرد: زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است؛ بنابراین باید بپذیریم که صنعت ارتباطات کشور در آینده نه چندان دور، مستلزم آن است که فیبر نوری متناسب با نیاز در جامعه اجرا شود و قابل دسترس برای همه باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما امسال ۱۵۰ هزار تلفن ثابت است، افزود: بر اساس طرح «نجما» تا دو سال آینده باید ظرفیت موجود را که ۴۰ هزار اتصال فیبر نوری در استان اصفهان است به بیش از ۲۰۰ هزار اتصال مبتنی بر فیبرنوری برسانیم و می‌توان گفت این اتفاق یک سرمایه‌گذاری عظیم در استان در راستای ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری است.

مدیرکل مخابرات استان اصفهان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان امکان ارائه فیبر نوری فراهم شده است و مشترکان یا صنعت در حال استفاده از این ظرفیت هستند.

قربانی عنوان کرد: ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال برای تولید، انباشت سرمایه و استفاده از فناوری موجب رشد اقتصادی می‌شود، شرایط تحریم موجب شده است در جذب سرمایه و انتقال دانش به داخل کشور با محدودیت مواجه باشیم، اما فناوری اطلاعات و ظرفیت‌های دیجیتال می‌تواند این مشکل را رفع کند.

وی گفت: مخابرات به سمت توسعه ارتباطات است تا کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات از این ظرفیت استفاده کند.

کد خبر 745052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.