نصب ۲ نماد «شهدای هسته‌ای» و «شهدای کردآباد» در منطقه ۴ اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: نصب نمادهای «شهدای هسته‌ای» و «شهدای کردآباد» به‌منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدا در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری منطقه ۴ و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای یادمان، تکوین و گرامی داشت شهیدان محله کردآباد نمادی به‌عنوان شهدای این محله در میدان شهدای کردآباد نصب کردند.

وی با بیان اینکه ساخت نماد واقع در میدان شهدای کردآباد چهار ماه به طول انجامید، افزود: این نماد در ارتفاع ۹ متر، از سه سرو نمادین منقوش به سه پرچم ساخته شده که با پرنده‌های در حال پرواز (به یاد شهدا) و کتیبه‌های با مضمون شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و حضرت صاحب‌الزمان زینت داده شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، اسفندیار مرادپور را به‌عنوان طراح نماد شهدای کردآباد طی یک فراخوان سراسری در ۱۴۰۲ انتخاب کرد؛ این هنرمند جهانی سابقه ساخت بیش از هشت نماد در ۲۰ کشور دنیا را دارد.

زمانی با بیان اینکه پروژه بعدی نیز ساخت نماد شهدای هسته‌ای در محور انرژی اتمی یعنی میدان شهدای هسته‌ای است، ادامه داد: این نماد ۱۷ متری از جنس آهن است و در حال حاضر در مرحله مونتاژ قرار دارد.

وی تصریح کرد: احسان حاج معمار به عنوان طراح نماد شهدای هسته‌ای طی فراخوان سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انتخاب شد.

کد خبر 744575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.