از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مسئولان با عنایت به مطالبه جدی مردم باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه قِوامُ الشَّریعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، و النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ، و إقامَةُ الحُدودِ، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار مسئولان با ایشان در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع عفاف و حجاب، حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان و روزه خواری فصل‌الخطاب است.

وی با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری افزود: مسئولان ذی‌ربط با عنایت به مطالبه جدی مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در سال جدید باید موانع موجود برای تکریم ارباب رجوع، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و اصحاب پرونده هرچه سریع‌تر رفع شود و برنامه تحولی دیوان عالی کشور با قدرت هر چه تمام اجرایی شود که در این زمینه ارزیابی عملکرد سال گذشته و احصای نقاط ضعف و قوت و شناسایی آسیب‌ها حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به بعضی از برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: با اصلاح بعضی مواد قانون آئین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی میزان ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش می‌یابد که در نتیجه آن، شاهد افزایش کیفیت کار شعب و نظارت مستمر و برنامه‌ریزی شده بر محاکم خواهیم بود.

وی ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول قضائی، کاهش اطاله دادرسی، ساماندهی درخواست‌های اعاده دادرسی و بحث نظارت بر محاکم و تحقق شعار سال از اولویت‌های کاری در سال جدید خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور و شعب دادگاه‌ها، در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد سال ۱۴۰۲ دیوان عالی کشور تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با جدیت هرچه تمام در سال جدید اجرایی خواهد شد.

کد خبر 744361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.