ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به گیلان از ابتدای طرح تعطیلات نوروزی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد استان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی گیلان، ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: با شروع طرح نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا بیست‌وسوم فروردین ۱۴۰۳ بیش از دو میلیون خودرو وارد گیلان شده است.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، بیش از ۱۰ میلیون گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت اقامت افزون بر ۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر-شب اقامت در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۸۲.۵۹ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان در این ایام پُر شده است.

جهانی از ورود ۷۷۰ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و تصریح کرد: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، کره جنوبی، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، ژاپنی، مجارستانی، ایرلند شمالی، لبنانی، لیتوانی، بحرین و هندی بوده است که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱.۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۹۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 743988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.