تبدیل بخشی از زندان رجایی‌شهر به دانشگاه فرهنگیان، مطالبه استان است

استاندار البرز گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای استان، تبدیل بخشی از زندان رجایی‌شهر به دانشگاه فرهنگیان است که باید در قالب مطالبه شورای آموزش و پرورش استان مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی صبح امروز _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: از فعالان حوزه آموزش و پرورش درخواست می‌شود تا در راستای تحقق اهداف این شعار که راهبرد مقام معظم رهبری برای سال جدید است، ایده و طرح ارائه دهند.

وی با اشاره به مقام و منزلت معلم و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای گرامیداشت هفته معلم در استان افزود: جایگاه رفیع معلمان و تأثیر و حرمت این قشر فرهیخته با هیچ بیان و هدیه‌ای، قابل تقدیر نیست؛ بنابراین باید هرچه در توان داریم را انجام دهیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بزرگ دانش‌آموزی و رشد روزافزون مهاجرت‌ها به این استان، لازم است امکانات، چارت و منطقه‌های آموزشی و پرورشی متناسبی وجود داشته باشد.

عبداللهی اضافه کرد: شهرستان‌های تازه تأسیس همچون فردیس و چهارباغ باید اداره آموزش و پرورش مستقل داشته باشد، چراکه نبود این امکانات موجبات نارضایتی خانواده‌ها را فراهم کرده است و در شهرهای بزرگی همچون کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی باید اداره آموزش و پرورش مستقر شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های کرج و فردیس هرکدام باید متناسب با تعداد مناطق شهری، مناطق آموزش و پرورش مستقل داشته باشند.

استاندار البرز تاکید کرد: منابع انسانی سرچشمه تمام تحولات یک دستگاه محسوب می‌شود و نیروهای کارآمد در هر سازمانی می‌توانند عامل ترقی و پیشرفت آن سازمان باشند.

عبداللهی تاکید کرد: سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار مواجه است و وزارتخانه متبوع باید عنایت ویژه داشته باشد.

وی گفت: در سفرهای اول و دوم رئیس‌جمهور به استان برای احداث ۲۰۰ مدرسه متعهد شدیم و ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر را نیز برای خود تکلیف کردیم؛ در حال حاضر نیمی از راه را طی کرده‌ایم و باید هرچه در توان داریم را برای نیل به اهداف و تعهدات ساخت مدرسه در استان معطوف کنیم تا زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی استان تقویت شود.

استاندار البرز اظهار کرد: باید به افراد صاحب‌نظر، جوانان خوش‌فکر و اصحاب رسانه که در حوزه آموزش و پرورش طرح و ایده دارند، اجازه ورود به این جلسه و بیان دیدگاه‌ها را بدهیم.

عبداللهی تصریح کرد: پیشنهادها و طرح‌های سازنده می‌تواند راهگشا باشد و مسیر را برای ارتقای آموزش و پرورش استان هموار کند. یکی از مهم‌ترین رویکردهای استان، تبدیل بخشی از زندان رجایی‌شهر به دانشگاه فرهنگیان است که باید در قالب مطالبه شورای آموزش و پرورش استان مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 743983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.