کاهش ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی در کشور

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۶۷ درصدی، از ۴۲۰ قلم در مهر ۱۴۰۱ و میانگین ۳۴۲ قلم در شهریور تا آبان سال ۱۴۰۱ به میانگین ماهانه ۱۱۲ قلم رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، محمد پیکان‌پور اظهار کرد: کمبودهای دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۶۷ درصدی، از ۴۲۰ قلم در مهر ۱۴۰۱ و میانگین ۳۴۲ قلم در شهریور تا آبان سال ۱۴۰۱ به میانگین ماهانه ۱۱۲ قلم رسید.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تمام ظرفیت‌های تولید به کار گرفته شده و با بازخوانی کامل برنامه‌های تولید شرکت‌ها، هم‌زمان با اعطای مجوز مکفی برای تأمین نیاز ۱۸ ماه آینده کشور، روند تأمین دارو به‌طور جدی تسهیل شد، جلسات تعاملی با سندیکاها و انجمن‌های مربوطه برگزار شد و با آسیب‌شناسی فرایندها، تسریع جدی در روند فعالیت‌های جاری شرکت‌ها در سازمان صورت پذیرفت.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سال گذشته مدت زمان انتظار بازدید GMP شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه از بیش از چهار ماه به کمتر از ۱.۵ ماه کاهش یافت، گفت: میزان صدور و تمدید پروانه‌های دارویی در سال ۱۴۰۲ به ۲۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ رسید.

کد خبر 743974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.