راه‌اندازی اولین پروژه متمرکز حمایتی کشور/ اختصاص ۱۰درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: اولین پروژه متمرکز حمایتی کاشان پیشتاز شعار سال جهش تولید و مشارکت مردم در قالب بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

محمد ترکمانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ۲۳۰ خانوار این روستا از برق بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: علاوه بر این روستا برق ۴ روستای دیگر نیز تأمین می‌شود.

وی افزود: ۴۰ نفر از بانوان روستای پنداس در این طرح مشارکت کردند، ۶۵ میلیارد ریال هزینه راه‌اندازی این مکان بود و ۸۰ میلیارد ریال کار زیرساختی برای این طرح اجرا شد، این نیروگاه امکان برق‌رسانی به ۲۳۰ خانه را داشته و قابلیت توسعه دارد و خریدار برق تولیدی آن وزارت نیرو است.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این نیروگاه در بحث تولید برق و در حوزه پدافند غیرعامل، کاهش هزینه زیرساخت شبکه برق، افزایش درآمد برای روستای پنداس و… تأثیرگذار است.

ترکمانه بیان کرد: امیدواریم این الگو در دیگر روستاهای کشور هم اجرا شود، این نیروگاه امکان ثروت‌آفرینی برای مردم روستا را دارد، کمبود برق با ایجاد این نیروگاه‌ها رفع می‌شود.

وی گفت: بنیاد برکت در سال جاری ۱۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص می‌دهد.

محمد شریف زارعی فرماندار ویژه کاشان نیز اظهار کرد: نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی روستای پنداس طرحی مردمی است که توسط ۴۰ نفر از بانوان این روستا اجرا شد و در سطح کشور بی‌نظیر است که برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۴۰۲ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید، این اقدام الگویی برای ایجاد فرصت برای مشارکت مردم در بحث تولید است.

به گزارش ایمنا، منطقه کاشان بیش از ۳۰۰ روز کاملاً آفتابی دارد و یکی از مناطق مستعد برای تأمین انرژی خورشیدی است.

کد خبر 743623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.