دروازه کربلا، ۲۴ ساعته خدمت رسانی می‌کند

مرز بین‌المللی خسروی در غرب کرمانشاه که در اربعین گذشته و با پیگیری‌های چند ماهه شبانه روزی شده، در ایام نوروز و مناسبت های دینی و مذهبی به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران و مسافران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بخشی از زائران ایرانی از این مرز قدیمی راهی عتبات عالیات می‌شوند و بسیاری از مسافران و زائران عراقی هم از خسروی وارد کشور می‌شوند که بخشی از آنها راهی شهرهای زیارتی می‌شوند و هدف بخشی دیگری هم درمان، گردشگری، تحصیل و… است.

حدود ۳ هزار دانشجویی عراقی در کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و مراکز درمانی استان هم در کنار بیماران داخلی، توان و ظرفیت خوبی برای پذیرش بیماران عراقی دارند.

گرچه تا روزهای اوج مرز خسروی اقدامات متعددی لازم و در حال پیگیری است اما هم اکنون جنب و جوش امیدبخشی در مرز جریان دارد و خسروی از شرایط تعطیل یا نیمه تعطیل سال‌های گذشته عبور کرده است.

این روزها گاهی تا حدود هزار نفر در روز هم از خسروی تردد می‌کنند و رانندگان زیادی در دوسوی مرز (خسروی و منذریه) مشغول جابجایی مسافران هستند.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده، پیش بینی می‌شود مرز خسروی در اربعین امسال هم همانند تابستان گذشته شاهد یک جهش در تردد زوار باشد. جمعیت زائران اربعین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ برابر سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

مرز بین المللی خسروی، قدیمی ترین، نزدیکترین و آسان‌ترین مرز تردد به عتبات عالیات بوده و به دروازه کربلا معروف است. عراقی‌ها هم از دیرباز برای زیارت مشهد و قم از خسروی وارد ایران شده و بسیاری از نیازهای خود را از کرمانشاه تأمین کرده‌اند.

تصاویر بالا پایانه خسروی در قصرشیرین و منذریه در طرف عراق را در روز عید سعید فطر نشان می‌دهد.

کد خبر 743477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.