نظام اسلامی ایران ام‌القرای جهان اسلام است

امام جمعه طبس گفت: امروز نظام اسلامی ایران به‌ام القرای جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مسافران، مجاوران و زائران امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) صبح امروز چهارشنبه بیست و دوم فروردین بعد از یک ماه بندگی خداوند متعال با روزه داری در نماز عید فطر طبس در جوار امام زاده شرکت کردند؛ حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه‌های نماز عید فطر طبس با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: فلسفه روزه گرفتن در ماه رمضان رسیدن به تقوای الهی است و خداوند وعده داده که افراد با تقوا از بهترین جایگاه در بهشت بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه تقوا سبب سعادت و خوشبختی انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود، افزود: در روز آخر رمضان ملکی ندا می‌دهد که ای روزه داران همه گناهان شما بخشیده شد.

امام جمعه طبس گفت: حالت بازدارندگی رمضان سبب کنترل انسان‌های روزه دار در این ماه در همه ابعاد زندگی می‌شود و شیاطین تلاش می‌کنند که ما را به حالت قبل از ماه مبارک رمضان با پایان یافتن رمضان برگردانند.

خطیب نماز عید فطر طبس با بیان اینکه بهترین پاداش روزه‌داران ماه مبارک رمضان، بخشیدن گناهان است، گفت: سرمایه معنوی شما روزه‌داران در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است که باید تلاش کنیم تا بتوانیم نتیجه روزه ماه رمضان را در پرونده خود در بقیه سال نگهداری کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه فرصت‌های طلایی بود، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ برنامه جزءخوانی قرآن در ماه رمضان در شهرستان طبس همراه با بر پایی سفره‌های ساده افطاری برگزار شد.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی طبس، گفت: از چند سال قبل با تلاش مسئولان صدا و سیمای خاوران برنامه جزءخوانی قرآن از طبس در شبکه‌های استانی و کشوری پخش می‌شود.

خطیب نماز عید فطر طبس تاکید کرد: نظام اسلامی ایران به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل شده و دشمنان همه تلاش خود را برای ضربه زدن به ایران اسلامی معطوف کرده‌اند و با فرو پاشی ابر قدرت شرق، امروز زمینه فرو پاشی ابرقدرت غرب هم در جهان فراهم شده است.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: دشمن با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف در صدد است که جوانان و مردان ما افرادی بی غیرت شوند تا بتوانند به راحتی نقشه‌های خود را از این طریق در جامعه اجرا کنند.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ اقتصادی در صدد است تا مشکلاتی را در جامعه به وجود آورد و با ایجاد ترور هم قصد دارد تا امنیت موجود در کشور را با خدشه دار مواجه کند.

خطیب نماز عید فطر طبس ادامه داد: بر اساس روایتی از حضرت علی (ع) اگر فردی بتواند بین دو نفر صلح و آشتی بر قرار کند از ثواب بسیاری برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای نوروزی نگران کننده است، گفت: در این روزها با عمل به توصیه‌های پلیس در جاده‌های استان باید زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را فراهم کنیم.

کد خبر 743397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.