هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور نخستین هشدار نارنجی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از ظهر فردا تا بعدازظهر پنج‌شنبه شاهد بارش باران و تگرگ و وزش باد شدید در تمامی مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره یک سال ۱۴۰۳ توسط مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از ظهر فردا _چهارشنبه بیست‌ودوم فرودین_ تا بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۳ فروردین در تمامی مناطق استان قزوین شاهد بارش باران، تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای و رعدوبرق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی شاهد کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود و به همین خاطر رعایت احتیاط لازم و نکات ایمنی هنگام رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و مسیرهای درون‌شهری ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: همچنین شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و به همین خاطر مردم باید از تردد، توقف و اتراق در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها به شدت خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به بارش باران و تگرگ و وزش شدید باد گفت: بنابراین هم‌استانی‌ها و گردشگران به ویژه کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات و همچنین کار کردن در فضاهای باز به ویژه در نقاط مرتفع و کوهستانی اجتناب و پرهیز کنند.

وی بر لزوم محکم کردن سازه‌های سبک تاکید کرد و افزود: با توجه به وزش لحظه‌ای باد شدید شهرداری باید نسبت به مستحکم‌سازی تابلوهای تبلیغاتی اقدام کرده و گلخانه‌داران هم پوشش گلخانه‌های خود را محکم کنند.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین ادامه داد: همچنین اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات شهری، راهداری و کشاورزی برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی ضرورت دارد.

کد خبر 743314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.