قرارگاه تخلفات شهری در شیراز تشکیل می‌شود

معاون محیط و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی و حفظ شیراز و حفاظت از فضای سبز و باغ‌ها خواهد بود، از تشکیل قرارگاه تخلفات شهری شهرداری شیراز با تمرکز بر مناطق یک، ۶، ۱۰ و ستاد باغات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در جلسه حفظ و حمایت از فضای سبز و باغ‌های قصرالدشت که با حضور شهرداران مناطق و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص ستاد باغ‌های قصرالدشت و تخلفاتی که در مناطق یک، ۶ و ۱۰ اتفاق افتاده است، با حضور ناظر اداره تخلفات شهری و شهرداران هر سه منطقه مقرر شد با درایت شهرداران و معاونان اجرایی مناطق و با مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری و با همدلی که در مجموعه شهرداری شیراز اتفاق خواهد افتاد، قرارگاه ویژه تخریب و رفع تخلفات به ویژه برای باغ‌های قصرالدشت راه‌اندازی شود.

وی افزود: در این راستا با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود و با همکاری بین بخش‌های جهاد کشاورزی، امور اراضی و دستگاه قضائی در مسیر رسیدن به این هدف گام برخواهیم داشت و با حمایت‌هایی که از سوی شورای اسلامی شهر صورت می‌گیرد و با همکاری و همدلی و برنامه‌‎ریزی منسجم تخلفات را در مناطق یازده‌گانه به‌ویژه مناطق ۱، ۶ و ۱۰ به حداقل خواهیم رساند و در صورتی که قرار باشد تخریبی صورت گیرد، با برنامه‌ریزی و هماهنگی همه‌ی بخش‌های مدیریت شهری اتفاق خواهد افتاد.

معاون شهردار شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد: شهرداری شیراز که در همه زمینه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی و نگهداشت شهر برنامه‌های ویژه‌ای دارد در زمینه پیشگیری از تخلفات نیز وارد میدان شود و در این زمینه رضایت شهروندان را بیش از پیش جلب کند.

در ادامه این نشست همچنین ابراهیم کمالی، عضو شورای شهر شیراز و ناظر شورای اسلامی در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، با اعلام این که در این دوره اقدامات بسیار مفیدی در زمینه حفظ فضای سبز شهری به‌ویژه نگهداشت و حفظ باغات قصرالدشت انجام شده است، تاکید کرد: روشن است که شهروندان شیرازی حساسیت ویژه‌ای روی مسئله باغ‌های شیراز دارند و باید تلاش کنیم در این زمینه رضایت حداکثری مردم جلب شود.

جهان‌بین میرزایی، شهردار منطقه یک شیراز نیز با تاکید بر این که باغات شیراز حکم ریه‌های شهر را دارند و افزون بر زیباسازی شهر بر حفظ نشاط شهروندان نیز تأثیرگذار هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در زمینه حفظ باغ‌ها از ظرفیت‌های مردمی برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم و نباید از این پس شاهد تخریب باغ‌های شیراز باشیم.

مسعود قادری اردکانی، شهردار منطقه شش شیراز هم در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت حفظ فضای سبز و نگهداشت باغ‌های شیراز خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز در حریم باغ‌ها به ویژه حفظ باغ‌های قصرالدشت آمادگی کامل داریم.

وی تاکید کرد: در این زمینه رضایت شهروندان اولین اولویت ماست و تلاش می‌کنیم با حمایت از باغ‌های قصرالدشت زمینه آرامش خاطر شهروندان و اعتماد به مجموعه مدیریت شهری فراهم شود.

شهرام سبزیان، شهردار منطقه ۱۰ شیراز هم بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرداری شیراز برای حفظ فضای سبز شیراز به ویژه باغ‌های قصرالدشت تاکید کرد.

کد خبر 743185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    مگر وظیقه اداره سد معبرتان چیست، پس چرا این همه تخلف در سطح شهر هست . نظارت بر ساخت آزاد راه قرارگاه میخواهد، نظارت بر ساخت بلوار حائری قرارگاه میخواست ، همین الان دارند کلنگ تخریب باغات همت شمالی را میزنند ،آفتابه لگن هفت دست ،شام و ناهار هیچ