ترویج شهرهای سالم در اروپا با الگوبرداری از ژاپن

اروپا با الهام از فضاهای شهری ژاپن در حال توسعه مداوم شهرهای سالم درون مرزهای خود است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرهای سبز، شهرهای دوستدار سالمند، تغذیه مناسب و فضاهای آبی از جمله نکات برجسته سفر مطالعاتی به پنج شهر ژاپن بود که توسط شبکه شهرهای سالم اروپایی سازمان جهانی بهداشت با همکاری اتحادیه شهرهای سالم اروپا برگزار شد.

این سفر توسط سیاستمداران، شهرداران و کارشناسان فنی از شهرهای اوترخت هلند، برنوی جمهوری چک، هلسینکی فنلاند، رن فرانسه، پالائو فالیروی یونان و لودژ لهستان انجام گرفت. آن‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های موفقی را در هر یک از پنج شهر ژاپن مشاهده کردند که بینش‌های ارزشمندی را برای سازگاری بالقوه در مناطق اروپایی ارائه کرد. تبادل مشترک ویژگی‌های این شهرها با شهرهای اروپایی، پتانسیل مشارکت‌های بین فرهنگی و توسعه استراتژی‌های مؤثر برای ارتقای سلامت عمومی را تقویت کرد.

این تجربه به درک بهترین شیوه‌ها در ارتقای شهرهای سالم، پر کردن شکاف بین منطقه اروپایی و منطقه اقیانوس آرام غربی و ارائه ایده‌هایی به نمایندگان برای رسیدگی به چالش‌های بهداشتی رایج در شهرهای خود کمک کرد.

ترویج شهرهای سالم در اروپا با الگوبرداری از ژاپن

گسترش شهرها و افزایش مشکلات سلامتی در آن‌ها

پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت کشورهای عضو منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۳۰ در مناطق شهری زندگی کنند. این منطقه هر سال شاهد حدود ۱.۴ میلیون مرگ ناشی از مسائلی هم‌چون آلودگی و تغییرات آب‌وهوایی در سراسر ۵۳ کشور مرتبط خود است.

گسترش شهرها با افزایش آلودگی و عوامل استرس‌زای محیطی همراه است که تهدید قابل‌توجهی برای سلامت و رفاه ساکنان شهری به‌شمار می‌رود. بنابراین پرداختن به عوامل خطرات محیطی در آن‌ها بسیار مهم است. در پاسخ به این مشکلات، هر شهر ژاپنی رویکردهای منحصربه‌فردی را تحت رهبری شهرداران مربوطه خود برجسته کرده است.

چشم‌انداز شهرهای سالم ژاپن

چشم‌انداز شهر سالم اواریاساهی تأکید بر ایجاد شهری پر از سرسبزی و هم‌سو با اصول ترویج محیط زیست سالم است. این امر اهمیت ادغام فضاهای سبز در برنامه‌ریزی‌های شهری را برای افزایش رفاه کلی جامعه نشان می‌دهد. توکیو بر توسعه اسکله به‌ویژه در امتداد رودخانه سومیدا تمرکز کرد و بینش‌هایی را در مورد استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری ارائه می‌کند که مناظر طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند و به ایجاد محیط شهری انعطاف‌پذیرتر کمک می‌کنند. شهر فوکوروی به کشاورزی شهری و تغذیه سالم متعهد است. تأکید این شهر بر تولید مواد غذایی پایدار و محلی، برنامه غذایی مدارس، ارتباط پایداری محیطی و سلامت عمومی قرار دارد.

ترویج شهرهای سالم در اروپا با الگوبرداری از ژاپن

چشم‌انداز شهر تایتو برنامه‌ریزی شهر پیاده‌روی آبی و سبز به‌ویژه در منطقه آساکوسا است که بر قدرت ادغام عناصر طبیعی در مناظر شهری در راستای رفاه و لذت ساکنان و بازدیدکنندگان تأکید دارد. شهر اوبو بر مفهوم شهر سالم دوستدار سالمند تمرکز داشت. هدف این شهر ایجاد جامعه‌ای بدون ترس از زوال عقل است که به چالش‌های مرتبط با جمعیت پیر می‌پردازد و مقامات آن ابتکاراتی را به نمایش گذاشته‌اند که برای ایجاد یک محیط حمایتی برای سالمندان طراحی شده است و بر اهمیت مشارکت و فراگیری جامعه تأکید دارد.

کد خبر 743127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.