کمک ۱۰۰ میلیاردی مردم خراسان شمالی در جشن گلریزان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تاکنون مردم استان ۱۰۰ میلیارد ریال در جشن گلریزان کمک کرده‌اند.

حجت الاسلام رضا براتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: در نتیجه تداوم روند برگزاری جشن‌های گل‌ریزان در حوزه‌های قضائی و افزایش میزان کمک‌های مالی، به‌زودی مقدمات رهایی محکومان بیشتری فراهم می‌شود.

وی افزود: در جریان برگزاری جشن گل‌ریزان امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور آزادی زندانیان موضوع جرایم غیرعمد و دارای محکومیت‌های مالی، جمع‌آوری شده است و به نظر می‌رسد با لحاظ جلب رضایت شکات در قبال حداقل بخشی از مطالبات خود، پذیرش اعسار و تقسیط محکوم به و دیگر شرایط این میزان افزایش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ محکوم علیه مالی در بند با بدهی بیش از ۸۰ میلیارد تومان کماکان در زندان‌های خراسان شمالی به سر می‌برند که منتظر دریافت کمک‌ها و حمایت‌های مالی از دستان پرمهر و عطوفت هم استانی‌ها هستند.

براتی‌زاده تصریح کرد: در جریان جشن‌های گل‌ریزان خراسان شمالی، مردم شهرستان بجنورد با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال، جاجرم با ۲۰ میلیارد ریال، شیروان با ۱۳ میلیارد ریال، اسفراین با ۱۰ میلیارد ریال، آشخانه با ۳ میلیارد ریال، گرمه و فاروج هر کدام با ۵ میلیارد ریال و رازوجرگلان و بام و صفی‌آباد هر کدام با ۲ میلیارد ریال پای کار آمدند.

وی گفت: با این مساعدت‌ها و حمایت‌های مؤثر، طی سال گذشته تعداد ۲۴۰ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و مرتکبان جرایم غیرعمد با ۱۲۳ میلیارد تومان بدهی، از زندان‌های استان آزاد شدند.

کد خبر 743109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.