هشدار جدی مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: با وجود تلاش‌های وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال موضوع سرخابی‌ها در آسیا بسیار جدی است و اگر تا پنجم اردیبهشت این موضوع نهایی نشود، باید منتظر عواقب تلخ آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی زارعی با تاکید بر تلاش‌های وزیر ورزش و جوانان و اقدامات صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای اظهار کرد: وزارت ورزش و شخص وزیر در بسیاری از موارد ورود کرد که همین مسئله منجر به کمک به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده و بعضی مشکلات برای نخستین بار در تاریخ دو باشگاه برطرف شده است.

وی افزود: مشکلات حقوقی حل و اکثر بدهی‌ها تسویه شده است، چند بدهی باقی مانده، اما روند کار بسیار خوب پیش رفته است؛ در مقابل شاهد این بودیم کهموضوع مالکیت تعیین تکلیف نشده است و این موضوع عواقب بسیار بدی برای فوتبال ما خواهد داشت.

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال یادآور شد: هر دو باشگاه در فرابورس عرضه شدند، اما خریداری برای آن‌ها پیدا نشد؛ تا بیستم فروردین فرصت بود، اما چون پیش‌بینی می‌کردیم دچار این مسئله می‌شویم از قبل تا پنجم اردیبهشت فرصت خواسته بودیم که این زمان نهایی است و بعد از آن هیچ فردی نمی‌تواند در این خصوص اعمال قدرت یا نفوذ کند.

زارعی گفت: علی‌رغم آنکه طبق پروتکل‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید صحبت کنم، اما چون احساس خطر می‌کنم، ناچار به بیان حقایق هستم و به همه دوستان می‌گویم باید قدر این زمان را بدانند. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این مدت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما این موضوع فراتر از وزارت ورزش است و اگر مشکلات حل نشود، سرخابی‌ها نمی‌توانند مجوز بگیرند و اگر فدراسیون فوتبال هم مجوز دهد، در آسیا تعلیق خواهد شد.

وی یادآور شد: لیگ نخبگان با هدف افزایش پویایی و نشاط در آسیا از سال آینده آغاز می‌شود، جوایز ۴۰ میلیون دلاری در راه است، اما با این شرایط باشگاه‌های فوتبال را از آن محروم می‌کنیم؟ چرا نمی‌شود موضوع واگذاری و مالکیت این دو باشگاه را حل کرد؟

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به عنوان فردی که مسؤولیت ممیزی دارم امروز هشدار می‌دهم تا همه بدانند شرایط تا چه حد خطرناک است، من قبل از تصمیم نهایی استعفا خواهم داد، چراکه نمی‌خواهم در برابر هواداران فوتبال قرار بگیرم. جنگی را بین خودمان آغاز کردیم که بازنده هم خودمان خواهیم بود و این را باید بدانید که سال جاری با وعده و قرار، مسائل حل نمی‌شود و هیچ قدرتی پس از پنجم اردیبهشت نمی‌تواند در این خصوص اعمال نظر کند.

زارعی گفت: کیومرث هاشمی به عنوان شخص اول ورزش کشور پیگیر موضوع است، اما با تمام تلاش‌هایی که او انجام داده است، به نظر می‌رسد این موضوع خارج از وزارت باید برطرف شود. رئیس‌جمهور دستور داده است که این مسئله باید حل شود و این نشان از درک اهمیت موضوع از سوی وی دارد.

وی افزود: اینکه عنوان می‌شود بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند را درک نمی‌کنم، چراکه همین بانک‌ها در بخش‌های مختلف به این کار مشغول هستند و به نظر می‌رسد برخی نمی‌خواهند این موضوع به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل باید ۸۱ درصد از سهام یکی از این دو باشگاه به غیر از دولت واگذار شود، از سویی دیگر از سرخابی‌ها هم انتظار دارم مسائل مطرح شده در جلسات را به صورت امانت نگه دارند و آن را بیرون نبرند. مجبور بودیم با مدیران دو باشگاه به صورت هم‌زمان جلسه برگزار کنیم، اما این مطالب به بیرون درز می‌کند که مشخص است از کجا مدیریت می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 743048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.