گوشی سامسونگ گلکسی a35 + مشخصات و قیمت Samsung Galaxy A35

گلکسی A35، میان‌رده‌ جدید و خوش‌قیمت سری A سامسونگ، درحالی پا به میدان گذاشت که نه فقط از لحاظ ظاهری بلکه در بخش سخت‌افزاری نیز دست‌خوش تغییراتی جدی و البته جالب‌ توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گلکسی a35 سامسونگ که در فهرست بهترین‌گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد، حدوداً یک ماه پس از رونمایی جهانی، وارد بازار ایران شد. همان‌طور که انتظار داشتیم، قیمت گلکسی a35 حباب دارد و بهتر است فعلاً برای خرید گوشی جدید سامسونگ اقدام نکنید؛ البته نوسانات قیمت دلار را هم باید در نظر گرفت.

طراحی ساخت گلکسی a35 سامسونگ

سامسونگ برخلاف انتظار طرفداران، به‌طور کامل به طراحی مدل قبلی گلکسی a35 وفادار نماند و میان‌رده‌ی جدید خود را با تغییراتی مانند حذف ناچ روی نمایشگر و جایگزین‌کردن آن با حفره‌ی دایره‌ای رونمایی کرد.

فریم گلکسی a35 تخت‌تر از گذشته است و به دلیل سیاست سامسونگ برای استفاده از طراحی جدید Key Island، در اطراف دکمه‌های تنظیم صدا و پاور شاهد طراحی برآمده هستیم. این سبک طراحی پیش‌ازاین در دو گوشی گلکسی a25 و گلکسی a15 به‌کار گرفته شده بود.

فریم گلکسی a35، کماکان از جنس پلاستیک است؛ اما جلوی بدنه به‌جای گوریلا گلس ۵ با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. پنل پشتی نیز شیشه‌ای شده است. تغییر نسلی در ابعاد گلسی a35 نیز دیده می‌شود و این مدل، ۰٫۴ اینچ (حدود یک سانتی‌متر) از گلکسی a34 کشیده‌تر است.

در طرف مقابل، بخش پشتی و جلویی بدنه‌ی گلکسی a54 با گوریلا گلس ۵ پوشیده است؛ لایه‌ای محافظ که گلکسی a34 را تنها در بخش جلویی همراهی می‌کند. بخش پشتی و فریم گلکسی a34 از جنس پلاستیک است. گلکسی a54 نیز مانند دو گوشی دیگر از دریافت فریم فلزی محروم است و سامسونگ به استفاده از پلاستیک بسنده کرده است.

نمایشگر گلکسی a35 سامسونگ

تغییرات سامسونگ در نمایشگر میان‌رده‌های سری a گاهی آن‌قدر کم است که عملاً می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ سیاستی که در مورد گلکسی a35 و نسل گذشته‌اش حتی شامل همان تغییرات اندک هم نمی‌شود و هر دو مدل، نمایشگر کاملاً یکسانی دارند. نمایشگر گلکسی a35 سامسونگ ۶٫۶ اینچی از نوع اولد (با نام تجاری Super aMOLED) است و می‌تواند تصاویر را با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل نمایش دهد. نرخ نوسازی پنل گلکسی a35 به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و مانند نمایشگر نسل گذشته‌ی خود، دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است.

گوشی سامسونگ گلکسی a35 + مشخصات و قیمت Samsung Galaxy A35

دوربین گلکسی a35 سامسونگ

تشابه مشخصات گلکسی a35 با نسل گذشته، در بخش دوربین نیز کمابیش وجود دارد. میان‌رده‌ی جدید کره‌ای‌ها مجهز به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

سخت‌افزار و پردازنده گلکسی a35 سامسونگ

سامسونگ به‌جای استفاده از پردازنده‌های مدیاتک، گلکسی a35 را به پردازنده‌ای مجهز کرد که پیش‌ازاین در گلکسی a54 به کار گرفته شده بود. اگزینوس ۱۳۸۰ پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای بر پایه‌ی لیتوگرافی ۵ نانومتری است که از چیدمان ۴+۴ با ترکیب کلاسترهای قدرتمند و کم‌مصرف بهره می‌برد و جی‌پی‌یو Mali-G68 MP5 عهده‌دار انجام پردازش‌های گرافیکی است.

گلکسی a35 با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۶ یا ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی a35 سامسونگ

گلکسی a35 با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه می‌شود

گلکسی a35 همانند دیگر میان‌رده‌ی جدید سامسونگ یعنی گلکسی a55 به پلتفرم Samsung Knox که پیش‌ازاین صرفاً در پرچمداران این برند استفاده می‌شد مجهز شده است و امکانات بهتری برای محافظت از اطلاعات حیاتی گوشی و جلوگیری از نفوذ بدافزارها در اختیار دارد.

سامسونگ گوشی گلکسی a35 را به ابزار جدیدی به‌نام auto Blocker مجهز کرده است که در کنار اسکن برنامه‌ها از نظر وجود بدافزار، از نصب هر نوع برنامه از منابع غیرمجاز یا دستگاه‌های متصل‌شده به گوشی از طریق کابل USB جلوگیری خواهد کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی a35 + مشخصات و قیمت Samsung Galaxy A35

باتری گلکسی a35 سامسونگ

میان‌رده‌های سامسونگ به‌ندرت مجهز به باتری‌هایی هستند که با نسل قبل یا حتی چند نسل قبلشان متفاوت باشد؛ البته این موضوع، ویژگی بدی نیست و حداقل می‌دانیم که ظرفیت باتری کاهش پیدا نمی‌کند و به لطف پردازنده‌های بهتر، می‌توانیم به شارژدهی طولانی‌تر و سرعت شارژ بالاتر امیدوار باشیم. گلکسی a35 مانند نسل گذشته و مشابه گلکسی a54 مجهز به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که با آداپتور سیم‌دار ۲۵ واتی شارژ می‌شود. این گوشی همچون گلکسی a54 و گلکسی a34 از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت گلکسی a35 سامسونگ

قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی a35 در کانفیگ پایه حدود ۴۱۵ دلار معادل ۱۸۰,۸۰۶,۳۷۰ ریال است که تقریباً مشابه قیمت گلکسی a34 (حدود ۴۲۶ دلار) و ارزان‌تر از قیمت گلکسی a54 (حدود ۵۳۶ دلار) در نسخه‌های پایه است.

کد خبر 743042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.