رشد ۱۰۹ درصدی ثبت آلودگی‌های محیط زیستی در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سال گذشته ۴۶ مورد آلودگی محیط زیستی در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه در سال ما قبل آن که ۲۲ مورد بوده، ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: ثبت آلودگی‌های محیط زیستی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن که ۲۲ مورد بوده، ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد اخطاریه‌های صادر شده نیز در سال گذشته ۹۲ فقره بود که نسبت به سال ماقبل آن که ۷۰ فقره بوده، افزایش ۳۱ درصدی را داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، سال گذشته ۷۰۴.۳۹ هکتار طعمه حریق شد که این میزان در سال ماقبل آن ۲۲۴.۷۵ هکتار بود.

حمیدی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و سه مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان کشف شد، اضافه کرد: کشف شکار غیرمجاز پرندگان نیز در سال ۱۴۰۱، ۴۵ مورد و در سال گذشته ۷۳ مورد بود.

وی تصریح کرد: در مجموع سال گذشته ۲۵۳ مورد تخلف زیست محیطی در استان کشف و ۲۹۲ متخلف هم شناسایی و تحویل مراجع قضائی داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سال گذشته طرح آموزشی یک ساعت با محیط‌بان در مدارس برای ۹ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت به اجرا درآمد.

کد خبر 742883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.