برپایی ۵۱۷۲ سفره افطاری در پویش هلال رحمت/توزیع ۱۲۷ هزار بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: در قالب پویش هلال رحمت، ۵۱۷۲ سفره افطاری برپا شد و ۴۶۲ هزار و ۹۶۱ نفر از آن بهره بردند و با کمک خیران و داوطلبان ۱۲۷ هزار و ۹۰۶ بسته معیشتی تهیه که به دست ۶۳۶ هزار و ۶۹۹ نفر از خانواده‌های ساکن در محلات کمتر برخوردار و مناطق روستایی کشور رسید.

وحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تکیه بر توان داوطلبی خود، در قالب هفت طرح نوروزی خدمات متنوعی به هموطنان در سراسر کشور ارائه کرد و در قالب پویش هلال رحمت، ۵۱۷۲ سفره افطاری برپا شد و ۴۶۲ هزار و ۹۶۱ نفر از آن بهره بردند. با کمک خیران و داوطلبان ۱۲۷ هزار و ۹۰۶ بسته معیشتی تهیه که به دست ۶۳۶ هزار و ۶۹۹ نفر از خانواده‌های ساکن در محلات کمتر برخوردار و مناطق روستایی کشور رسید.

وی افزود: در طرح مروجین سلامت که همزمان با چهارشنبه آخر سال اجرا شد نیز ۴۷ هزار و ۳۰۳ بسته فرهنگی و بیش از ۱۰۹ هزار بروشور آموزشی توزیع شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برپایی ۱۹۵۰ ایستگاه پایش سلامت و ارائه خدمات غربالگری عمومی را از دیگر اقدامات این سازمان به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ دانست و گفت: ۲۷۱ هزار و ۳۹۵ نفر از این طرح سلامت محور خدمات رایگان همچون تست قند خون و فشار خون و نوار قلب پرتابل دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت پزشکان و پیراپزشکان در طرح داوطلب یار امداد و نجات از نقاط قوت طرح نوروزی امسال بود و در طول نوروز، ۲۵۱۹ پزشک داوطلب پاسخگوی سوالات و یا درخواست مشاوره‌های پزشکی ۹۵۸۴ نفر تماس گیرنده و مراجع حضوری بودند.

سلیمی اظهار کرد: پویش مرهم برای زائر با هدف جمع‌آوری داروهای اهدایی شرکت‌ها و داروهای مازاد خانگی برای استفاده زائران اربعین حسینی (ع) و نیز سایر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سال جدید، پویش بشردوستی با هدف کمک به مردم مظلوم غزه و پویش همدلی و مهربانی با هدف کمک به هموطنان سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان، عناوین پویش‌های سه گانه سازمان داوطلبان در ایام نوروز ۱۴۰۳ بود.

وی گفت: مشارکت ۵۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب در برگزاری و اجرای مطلوب طرح‌ها، پویش‌ها و برنامه‌های سازمان داوطلبان ذیل طرح جامع خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ قابل تقدیر است.

کد خبر 742851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.