افزایش ۱۰۰ درصدی تخلف خودروها در خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از افزایش ۱۰۰ درصدی تخلف سرعت خودروهای عبوری از استان خبر داد و گفت: خراسان شمالی رتبه دوم کشور را از این حیث در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در شورای ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: تحلیل تصادفات امسال نشان می‌دهد که ۳۶ درصد تصادفات به خاطر توجه نکردن به جلو بوده است و این مسئله ریشه در خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دارد.

وی افزود: ۱۸ درصد از تصادفات مربوط به سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ در راه‌های دوطرفه است که موجب تصادفات بسیار شدید و پرتلفات می‌شود؛ سومین علت با ۱۶ درصد تصادفات ناشی از توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه است که این مسئله نیز ناشی از سرعت غیرمجاز است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش صددرصدی میانگین تخلف سرعت خودروهای عبوری در استان و کسب رتبه دوم خراسان شمالی در این شاخص، باید برای کنترل رانندگان متخلف و حادثه‌ساز نسبت به تهیه و تحویل دستگاه‌های دوربین سرعت‌سنج تسریع شود.

رشیدی ۷۹ درصد تصادفات را مربوط به خودروهای سواری دانست و تصریح کرد: با توجه به تأثیر مثبت یک‌طرفه کردن محور آشخانه به جنگل گلستان در یک سال اخیر، تسریع در ساخت و پایان پروژه با تزریق بودجه الزامی است.

وی در خصوص استفاده از کلاه ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسواران بر ادامه فرهنگ‌سازی و توزیع کلاه ایمنی توسط راهداری و همکاری پلیس راه تاکید کرد و گفت: ارائه آموزش‌های ترافیکی به مردم روستا با استفاده از کارشناسان پلیس با همکاری دهیاران در قالب راهوران محله انجام شود و خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی راه‌های فرعی نیز باید انجام شود.

کد خبر 742415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.