احداث نیروگاه برق خورشیدی در  منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از احداث نیروگاه برق خورشیدی در این منطقه خبر داد و گفت: احداث این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال با هدف تامین برق شهر و گامی برای حذف سوخت‌های فسیلی و حفظ محیط زیستی پاک در سطح این کلان‌شهر است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرایند تبدیل انرژی خورشیدی به جریان برق در مدیریت شهری به صورت گسترده مورد استقبال و استفاده قرار گرفته و گزینه مناسبی برای تأمین نیروی برق در ساختمان‌های اداری شهرداری و فضاهای ارائه خدمات شهری است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ و نگهداری محیط زیست و گسترش آلاینده‌های جوی یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند سهم بسزایی در توقف تولید این آلاینده‌ها در سطح کلان شهرهایی همانند اصفهان داشته باشد، احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: طی یک برنامه ۱۰ ساله تحت عنوان شهرداری خورشیدی شهرداری این کلان‌شهر در نظر دارد، ۱۰۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق احداث این نیروگاه‌ها در سطح مناطق تأمین کند.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در همین راستا شهرداری منطقه ۷ اصفهان نیز اقدام به احداث نیروگاه برق خورشیدی با توان ۵۰ کیلووات در محوطه شهرداری این منطقه کرده است.

وی افزود: این نیروگاه از ۱۰۰ عدد پنل خورشیدی تشکیل شده که هر پنل توان تولید ۵ کیلو وات برق را دارا است و برق حاصل از این نیروگاه‌ها به شبکه برق شهری تزریق خواهد شد تا در فصل تابستان جبران کمبود برق در سطح منطقه را داشته باشد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در محوطه شهرداری این منطقه احداث می‌شود، گفت: امید است در سال‌های آینده بتوانیم با افزایش احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی مصرف برق شهر را تأمین و گامی برای حذف سوخت‌های فسیلی و حفظ محیط زیستی پاک در سطح کلان‌شهر اصفهان برداریم.

کد خبر 742263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.