۶۳ هزار خدمت به نیازمندان از محل زکات ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری ۱۷ میلیارد تومان زکات واجب در سال گذشته گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ دارای رشد ۱۷۳ درصدی بود و ۶۳ هزار خدمت از این محل ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله صالحی امرو ز_ شنبه هجدهم فروردین_ در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری ۱۷ میلیارد تومان زکات واجب در سال گذشته اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ دارای رشد ۱۷۳ درصدی بود.

وی با اشاره به اینکه تحقق این میزان زکات در نتیجه تلاش مودیان در سطح شهرستان‌ها، استان و روحانیون و مبلغان زکات رخ داد، اضافه کرد: تعداد مبلغان زکات همکار با کمیته امداد ۱۳۳ نفر تو عداد عاملان زکات هم ۲۹۰۰ نفر بود.

صالحی تصریح کرد: در مجموع تعداد ۷۴۲ روستا با ضریب ۸۰ درصدی در جمع‌آوری زکات فعالیت دارند که منجر به افزایش زکات پرداختی هم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه با اشاره به اینکه ۳۹ مورد جهیزیه نیز از محل زکات اهدا شده است، گفت: در حوزه درمان ۵۸ مورد، کمک به تحصیل ۸۲۶ مورد و احداث مسکن ۹۸ مورد بوده است و در مجموع ۶۳ هزار و ۵۰۰ سال قبل از محل زکات خدمات ارائه شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته ۴۴ شورای زکات در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار و ۲۴۵ مصوبه نیز عملیاتی شده است.

صالحی افزود: از کل مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان ۹۴ درصد در امور مربوط به محرومان و نیازمندان و ۶ درصد نیز در امور عام‌المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین با قدردانی از همکاری صداوسیما در بحث ترویج فرهنگ زکات گفت: سال قبل ۵۰ ساعت برنامه نیز در حوزه زکات پخش شد.

کد خبر 742236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.