اولویت هزینه‌کرد زکات فطره معیشت نیازمندان است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اولویت هزینه‌کرد زکات فطره معیشت نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان,؛ آیت‌الله علی خاتمی امروز _شنبه هجدهم فروردین_ در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به اینکه بحث افزایش زکات پرداختی و پیشرفت خوب کارها نشان از همکاری خوب میان بهزیستی و کمیته امداد و انسجام امور است، اظهار کرد: امیدواریم در سال‌جاری نیز با همان انسجام همیشگی جمع‌آوری و توزیع زکات فطره انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از مصارف فقرا یک ریال هم مجوز هزینه‌کرد در بخش کارکنان و سایر امور جاری این نهاد ندارد، افزود: از ابتدای فعالیت کمیته امداد موضوع بر این روال بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه فتوای اکثر علما این است که اولویت فطریه معیشت نیازمندان است و باید بر همین اساس عمل شود، گفت: بر اساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات به‌ویژه زکات از طریق برنامه‌های صداوسیما گفت: اگر با تبلیغات درست عملکرد خود را به گوش مردم برسانیم و اعتماد مردم را جلب کنیم، مشارکت آنان را در برنامه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به ورود صداوسیما به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: باید از این ظرفیت به صورت بهینه و به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین نیز افزود: انتظار داریم در این‌باره نیز اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد، چرا که احساس می‌کنم افرادی از این کار مطلع نیستند؛ چه بسا که در صورت اطلاع اغلب مردم مشارکت از این هم بیشتر خواهد شد.

وی پرداخت را موجب برکت مال دانست و گفت: زکات همچون درختی است که با هرس کردن، بارورتر می‌شود و علاوه بر آن موجب فقرزدایی و حل نیازهای محرومان نیز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون در تبلیغ و ترویج زکات افزود: با توجه به جایگاه روحانیون این افراد نقش بسزایی در توجیه مردم و در نتیجه افزایش زکات پرداختی دارند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به هزینه‌کرد درست و اصولی زکات نیز تأکید کرد و گفت: اولویت هزینه‌کرد زکات برای فقرا و نیازمندان بوده و تا وقتی که در یک روستا نیازمند زندگی می‌کند، هزینه‌کرد زکات در سایر امور اولویت ندارد.

وی گفت: اگر همه مودیان زکات و عاملان آن اگر در حوزه زکات سفیر باشند و در این بخش نقش خود را ایفا کنند، اثربخشی آن بیشتر خواهد شد.

کد خبر 742233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.