برش شهرستانی نیازمندی‌های آموزشی و پرورشی به فرمانداران ابلاغ شود

استاندار البرز با بیان اینکه بیشترین نیاز به مدرسه در شهرهای کرج و فردیس است، گفت: هر کدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه‌سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت‌های موجود همچون شهرداری‌ها، خیران، بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ریزی دقیق بهره‌برداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر امروز _شنبه هجدهم فروردین_ در جلسه نهضت مدرسه‌سازی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته طی هم‌افزایی دولت و خیران نیک‌اندیش، حدود ۱۲۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد و باید برای تحقق تعهد ۲۰۰ مدرسه طی دو سفر رئیس‌جمهور به استان، تمام توان و ظرفیت خود را به این سمت گسیل کنیم.

وی افزود: با توجه به نیاز استان، تکلیف ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر را نیز به عهده گرفته‌ایم که امید است با همراهی خیران و تعامل ویژه مدیران و شهرداران مربوطه، این امر با سرعت صورت گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه باید در قالب آمایش سرزمین نیاز تمام شهرستان‌های استان شناسایی و به فرمانداران ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: هرکدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت‌های موجود همچون شهرداری‌ها، خیران، بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ریزی دقیق بهره‌برداری کنند.

عبداللهی اضافه کرد: لازم است مسیر ساخت مدارس هموار و بوروکراسی‌های پیچیده و غیرضروری حذف شود.

وی از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواست تا بر روند ساخت مدارس به صورت برخط اطلاع و موانع راه را با پیگیری رفع کنند.

استاندار البرز گفت: یکی از موضوعاتی که اکنون با نزدیک شدن به اوقات فراغت دانش‌آموزان، جلوه بیشتری پیدا می‌کند، کمبود امکانات ورزشی و تفریحی همچون سالن‌های چندمنظوره و استخر است، بنابراین باید در این زمینه ورود جدی صورت گیرد.

عبداللهی افزود: ایجاد هماهنگی لازم برای تأمین زیرساخت‌های خدماتی همچون آب، برق و گاز برای مدارس یک ضرورت است و مدیران مربوطه باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: ساخت هنرستان‌ها در جوار شهرک‌های صنعتی استان با هدف تسهیل در ارتباط میان صنعت، مدرسه و کارآموزی دانش‌آموزان، باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 742210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.