هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش دریافت فطریه

فرمانده پلیس فتای استان قزوین از کلاهبرداری تعدادی افراد سودجو با ترفند دریافت فطریه خبر داد و گفت: در ایام پیش رو برخی افراد سودجو به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره در پی کلاهبرداری و برداشت‌های مالی غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان هستند.

محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کلاهبرداری تعدادی افراد سودجو با ترفند دریافت فطریه خبر داد و اظهار کرد: برخی افراد سود جو با جعل آرم‌های کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور و هلال‌احمر با ترفندهای گرافیکی تلاش می‌کنند خود را به دروغ نماینده آن‌ها معرفی کنند.

وی افزود: در ایام پیش رو برخی افراد سودجو به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره در پی کلاهبرداری و برداشت‌های مالی غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان هستند.

فرمانده پلیس فتای استان قزوین با اشاره به اینکه کلاهبرداران در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می‌کنند اعتماد عمومی را جلب و کمک مردمی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود تا نسبت به این ترفندها آگاه باشند و زکات فطریه و کفاره خود را تنها از طریق مراجع موثق و مورد اطمینان به دست نیازمندان برسانند؛ این مراجع موثق و مسیرهای کمک‌رسانی و شماره حساب‌های معتبر تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود.

فرهودی ادامه داد: مردم به هیچ‌وجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را باید تنها از مسیرهای اعلام شده از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اعطا کنند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده صفحات جعلی یا اصرار افراد مشکوک به پرداخت وجوه به عنوان فطریه به شماره حساب‌های شخصی و نامعتبر، مراتب را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش مردمی یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا برای رسیدگی سریع‌تر در میان بگذارند.

کد خبر 742164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.